    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezasądzone alimenty
    Date: Mon, 26 Mar 2012 13:33:47 +0200

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 00:15:51 +0100, tomekx napisał(a):

    > Chciałbym żeby sprawa była jasna finansowo i żeby były zasądzone alimenty.
    > Nie chcę za 2 lata mieć do spłacenia kilkudziesięciu tysięcy długu wobec
    > mojej byłej.

    Gratuluję i szanuję.
    Oraz popieram takie stanowisko!

    > Kupuję dziecku różne ubrania, pampersy, zabawki, itp. i wiem, że powinienem
    > zbierać wszystkie paragony / faktury VAT, bo gdy przyjdzie czas ewentualnego
    > rozliczenia to chyba będę mógł to wszystko "odliczyć"?

    Wszystko ładnie i pięknie.
    Tylko że to co kupujesz uznane będzie w razie "sprawy alimentacyjnej" za
    Twoje troski wobec dziecka, a nie za ALIMENTY na jego rzecz!.

    > Co zrobić?

    Ja bym spisał ugodę/porozumienie w sprawie alimentowania dziecka
    .........urodzonego ......, pomiędzy ojcem dziecka ...... a matką
    dziecka........
    Wspólnie i w porozumieniu ustalamy kwotę alimentów płaconych przez ojca
    dziecka na ręce matki dziecka w wysokości ......zł miesięcznie, płatne do
    10 dnia każdego miesiąca, za dany miesiąc.
    Alimenty płacone będą przelewem na rachunek bankowy matki dziecka o
    nr............... lub przekazem pocztowym na adres zamieszkania matki z
    dzieckiem.
    W przypadku zmiany adresu zamieszkania matki i dziecka, poinformuje ona
    ojca dziecka o jego zmianie i poda mu aktualny adres na jaki będą wysyłane
    alimenty.
    W przypadku opóźnienia w płatności alimentów przez ojca dziecka, matka
    wystąpić z pozwem o alimenty na dziecko.
    W przypadku wzrostu/obniżenia uzasadnionych potrzeb dziecka - matka w
    porozumieniu z ojcem mogą ustalić inną wysokość alimentów. Na taka
    okoliczność zostanie spisane nowe porozumienie/ugoda.
    Ojciec deklaruje że w ramach możliwości finansowych będzie dokonywał zakupu
    dla swojego dziecka zabawek/ubrań/rzeczy/ponosił wydatki na rozwój
    intelektualny/psychofizyczny/kulturalny (itp etc) ;)

    podpis matki dziecka podpis ojca dziecka

    > Wątpię, że moja była będzie chciała się fatygować do sądu po
    > alimenty.

    Nie wątp - tego bądź pewien. To tylko kwestia czasu.

    > I zasądzić alimenty na jej rzecz?

    Yyy...źle się wysłowiłeś.
    Czy aby na pewno chcesz JĄ ALIMENTOWAĆ??
    Jeżeli chcesz zabezpieczyć się, to masz zapewne na myśli depozyt sądowy :)

    > Czyli od czasu gdy już nie jesteśmy razem (choć i tak kupuję sporo
    > rzeczy dla dziecka).

    Skoro to Twoje dziecko to dlaczego miałbys nie kupować mu rzeczy/zabawek
    czy go finansować?
    JAK NAJBARDZIEJ!!!
    To że rozszedłeś się z jego matką, nie znaczy że przestało to być Twoje
    dziecko.
    Ale pamiętaj....te wszystkie zakupy nie zostaną uznane jako alimenty.