    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezapłacone faktury i zagranie na nosie...
    Date: Wed, 8 Aug 2007 14:05:28 +0200

    wiadomości news:619no4-hor.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Znaczy się Twój oryginał faktury :)

    > Nienienie. To ONI mają roszczenie wobec Ciebie więc to ONI muszą je
    > udowodnić.
    >
    > I pod żadnym pozorem nie mów w sądzie, że czegoś złośliwie nie
    > pokazałeś. Po prostu nie miałeś ochoty przeszukiwać archiwum - a nie
    > masz takiego obowiązku.

    witam

    w pełni zgadzam się z Andrzejem Lawa - to firma ktora cie ściga musi ci
    udowodnić, że mają wobec ciebie wierzytelność - a zatem muszą odszukac
    fakturę, musza też znaleźć dowód wykonania przez nich swego zobowiązania
    wobec ciebie;
    jeżeli tego nie przedstawią, to nie mogą powoływac się na inne dowody, np.
    zeznania świadków czy stron, chyba że wyrazisz na to zgodę lub przedstawią
    inny dowód uprawdopodabniający zawarcie umowy, albo tez wykażą że dokument
    zaginął, lub został zgubiony (art.246kpc w zw. z art.74kc), takie jest moje
    zdanie;
    a ty dopóki nie przedstawią ci dowodów przed sądem nie musisz sie nic
    tłumaczyć, że np. nie chciało ci się szukać w archiwum; jak będą chcieli
    złożą stosowny wniosek o zobowiązanie cię do przedłożenia faktury i sąd
    zapewne dopuści ten dowód, to wtedy będziesz miał obowiązek to uczynić, ale
    wtedy od razu przedkładasz dowód zapłaty i po sprawie; sam sąd za nich nic
    nie zrobi - brak dowodów braku zapłaty, powództwo oddalone :) - to strona
    która żąda czegoś w procesie musi to udowodnić - art.6kc w zw. z art.232kpc

    pzdr