  • Data: 2003-06-26 21:45:53
    Temat: Re: Niezapłacone OC
    Od: "poilkj" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kudłaty" <m...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:bdflgu$hgi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kolejny Absurd związany z OC?
    >
    > Czy jak zapomnę zapłacić OC na przykład 3 dni i zostanę zatrzymany do
    > kontroli, to zapłacę górę pieniędzy za brak ubezpieczenia, a nie daj Boże
    > jak spowoduję wtedy wypadek (pokrywam straty z własnej kieszeni, jakiś tam
    > fundusz zabezpoieczeń i pewnie jeszcze mandat?), bo przecież nie jestem
    > ubezpieczony.
    >
    > A później TU przyjdzie do mnie i powie, przecież ubezpieczenie jest
    > automatyczni e przedłużane i proszę zapłacić i jeszcze odsetki (za czas w
    > którym nie byłem ubezpieczony)?

> [...]

    Dobrze kombinujesz.
    W przypadku kontynuacji ubezpieczenia, jeśli go nie zapłaciłeś w terminie ze
    strony ubezpieczyciela dostaniesz wezwanie do zapłaty i zapłacisz w raz z
    odsetkami.

    Z drugiej strony jest tak:
    Gliniarzy nie interesuje czy ty masz zapłacone, czy nie. W przypadku
    kontroli masz posiadać potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC, co wcale nie
    oznacza tego samego. Ja np z PZU mam druczek "potwierdzenie zawarcia
    ubezpieczenia OC na rok xxx" a płacę normalnie przelewem."
    Jak go nie będziesz miał w czasie kontroli, to zarobisz mandat i
    najprawdopodobniej dalej nie pojedziesz"