  • Data: 2003-07-01 13:23:40
    Temat: Re: Niezapłacone OC
    Od: "kizzi" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sam mam podobny problem. Zaznaczam - "podobny". Ja auto sprzedalem. I tez
    do
    > mnie cos wysłali ale ja nie płacę. I mam na to dwa argumenty:
    >
    > 1. kupiec auta ubezpieczył je, a nie można zawrzeć dwóch umów na jedno
    auto.
    > 2. Nie mogę ubezpieczyć czegoś, co nie istnieje: "Auto X, należące do Y"
    bo
    > to auto należy już do Z
    >
    > Wydaje mi się, że ten tok rozumowania jest logiczny i da się obronićprzed
    > automatyzmem zawierania umów OC.
    > A może macie jakieś komentarze?
> [...]

    Automatyzm przedłużania umów jest po to żeby chronić ewentualnych
    poszkodowanych od niewypłacenia odszkodowania, ponieważ częśto są to
    odszkodowania wysokie a nawet renty, co prawda istnieje jakiś fundusz
    gwarancyjny, który w razie nieistnienia ubezpieczenia wypłaca, ale potem
    regres do właściciela samochodu i kary są ogromnie wysokie, na prwdę.
    a poza tym rzeczywiście, jeśli auto jest ubezpieczone u nowego właściciela,
    to oni sobie to wypisza i anulują składke, bo w sumie to skąd taki zakład
    ubezpieczeń ma wiedziec że jest ubezepieczone auto, albo sprzedane, przecież
    oni nei mają centralnego rejstru vczy coś takiego, zwłaszcza że istnieje
    wiele firm ubezpieczeniowych, no chyb aże pracują tam medium i mają sny o
    wyrejstrowaniach.
    pozdro