    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Date: Wed, 3 Mar 2004 14:37:36 +0100

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:shab401gqq751hjr0juhdk028k3j6km6ld@4ax.com...
    > Ponieważ naraża się na nabycie własności od nieuprawnionego (zła
    > wiara), nie mówiąc już o innych karnoprawnych konsekwencjach.

    Nie rozumiemy sie.
    Przeciez zakladanie, ze ja jestes paserem tylko dlatego,
    ze nie sprawdziles kwitow u sprzedawcy jest chore.
    Klient jest od kupowania. A od kontroli sa inne organy.
    Jesli klient cos kupil, zaplacil ma fakture - to
    jak mozna nazywac takiego klienta paserem?
    Paserstwo (czy nawet zlodziejstwo) mozna zarzucic tylko
    komus, kto nie potrafi
    udokumentowac zakupu. Choc to oczywiscie wymaga dalszych
    uscislen, dalszych dowodow.
    Fakt posiadania faktury jest (tzn. powinien byc) dowodem
    dzialania w dobrej wierze - nie kradne, lecz kupuje od
    osoby, ktora wystawia faktury. Zlodzieje wystawiaja
    faktury? Wiec jakie tu moze byc paserstwo?

    WOJSAL