  • 1. Data: 2007-07-07 21:17:37
    Temat: Nieuczciwy właściciel
    Od: "Paweł" <a...@v...pl>

    Proszę o pomoc w trudnej sprawie. Jestem pracownikiem zakładu, w którym
    wykupiłam kilka lat temu udziały. To samo zrobili inni pracownicy żeby firma
    się nie rozpadła. Staliśmy się przedsiębiorstwem prywatnym. Od kilku lat
    właściciel skupował te udziały po cenie zakupu od pracowników, którzy chcieli
    odejść na wcześniejszą emeryturę. Jak ktoś mu nie sprzedał to nie było
    możliwość odejścia na emeryturę. Pracownicy byli przymuszani w różny sposób do
    sprzedaży swoich udziałów. Właściciel zapewniał nas, że firma nie ma żadnych
    zysków. Dużo ludzi sprzedało, nawet ja. Ma teraz 60 procent udziałów. Niedawno
    ogłosił, że są jednak zyski i rozdysponował pieniądze z zysków dla ludzi
    którzy mają udziały. Czyli dla niego i pracowników biura.
    Zwracam się do Państwa z pytaniem, czy jest jakaś możliwość odzyskania moich
    udziałów. Sprzedałam je po cenie kupna, bo inna cena nie wchodziła w rachubę.
    Do tego jesteśmy cały czas zastraszani, że jak nie sprzedamy to zostaniemy
    zwolnieni. Niestety nie mamy innego wyjścia, gdyż jesteśmy w wieku
    przedemerytalnym i musimy pracować za najniższą krajową.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Paweł

  • 2. Data: 2007-07-07 21:31:29
    Temat: Re: Nieuczciwy właściciel
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paweł" <a...@v...pl> wrote in message
    > Zwracam się do Państwa z pytaniem, czy jest jakaś możliwość odzyskania
    > moich
    > udziałów.
    Nie. Sprzedałes i koniec.

  • 3. Data: 2007-07-07 22:23:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 7 Jul 2007 16:31:29 -0500, witek napisał(a):

    > Nie. Sprzedałes i koniec.

    Nie do konca. Wg mnie moga tu zachodzic przeslanki do zastosowania art. 286
    KK.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-07-09 10:38:50
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    > Nie do konca. Wg mnie moga tu zachodzic przeslanki do zastosowania art.
    > 286
    > KK.

    Eee tam.
    Który sąd przyzna, że normalni, dorośli ludzie wierzyli, że nie mogą
    przejść na emeryturę, jak nie sprzedadzą udziałów.
    A poza tym, całkiem możliwe jest, ze nie było zysków przez kilka lat, a
    teraz są.
    A na dodatek mieli udziały, to mieli dostęp do dokumentów - choćby do
    sprawozdań corocznych
    itd, itp,
    Sprzedali, a teraz by się chciało zjeśc ciastko i mieć ciastko