    From: Lukasz Rewerenda <o...@k...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowy sposob antykoncepcji
    Date: 12 Apr 2002 16:29:47 GMT

    In article <a8vo2q$hft$1@news.tpi.pl>, Tomasz wrote:

    > Wiesz, cięzko dyskutować na takim poziomie uogólnienia. W jakim sensie prawo
    > rozróżnia? Podaj jakiś artykuł czy ustawę na której się opierasz w tych
    > rozróżnieniach.

    Hm, nie znam numeru, ale w KK jest zapisany zakaz wykonywania
    sterylizacji.

    Mnie sie nie podoba, ze ktos, ustawodawca, ustala sobie wedlug
    wlasnego widzimisie, ze pozbawienie plodnosci jest dla mnie
    szkodliwe, a pozbawienie tluszczu lub faldy zwisajacej pod broda
    skory -- jest dla mnie nieszkodliwe. Raz, ze moze byc dokladnie
    na odwrot, a dwa, ze to moja sprawa, czy uwazam plodnosc za cos
    pozadanego czy nie. Moim zdaniem to jest juz przekroczenie
    kompetencji panstwa, ustawodawcy.

    Oczywiscie dyskusja jest czysto akademicka, ale mialem nadzieje
    uslyszec jakie jest oficjane wytlumaczenie tego przepisu. Zdaje
    sie jednak, ze takowego brak. Ludzie przyjmuja na wiare i ida
    robic zabieg nielegalnie.

    LR