  • 1. Data: 2008-02-05 11:01:32
    Temat: Nietypowy problem z operatorem
    Od: "GH" <b...@s...hg>

    Dziwna sprawa, z którą spotkałem się już dwa razy. Zrezygnowałem z usług
    dostawcy TV kablowej 2 lata temu. Jednak prawdopodobnie operator fizycznie
    nie odłączył mojego lokalu (na skrzynce rozdzielczej), o czym nie
    wiedziałem. Po rezygnacji z jego usług, założyłem własną antenę satelitarną
    i już się więcej się tą kablówką nie interesowałem - nawet nie wiedziałem,
    że jest dalje sygnał w gniazdku. Teraz przychodzi do nie jakiś facet i mówi
    mi, że mam nielegalnie podłączoną kablówkę. Podobną sytuację mam teraz po
    raz drugi. Zrezygnowałem z usługi dostępu do Internetu u pewnego operatora,
    bo przeszedłem do innego operatora. Jednak pomimo końca terminu świdczenia
    usług, sygnał dalej jest i mogę korzystać z dostępu do Internetu u "starego"
    operatora. W sumie karta sieciowa w komputerze jest moja, kabel (patch cord)
    też mój i gniazdo na ścianie też moje, bo za to kiedyś wszystko zapłaciłem.
    Czy muszę fizycznie wypiąć kabel z gniazda lub z karty, bo inaczej popełnaim
    przestępstwo? W sumie to wszystko jest moje i może być sobie mój kabel
    wpięty do mojego gniazda i mojej karty. Czy mogę dalej korzystać z dostępu
    do Internetu pomimo końca umowy (pytanie teoretyczne, bo mam innego
    dostawcę)?

  • 2. Data: 2008-02-05 13:03:08
    Temat: Re: Nietypowy problem z operatorem
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > interesowałem - nawet nie wiedziałem, że jest dalje sygnał w gniazdku.
    > Teraz przychodzi do nie jakiś facet i mówi mi, że mam nielegalnie

    To jest ich problem, nie twój. Oczywiście zakładam że masz na papierze
    potwierdzone wypowiedzenie :-). Ty nie masz obowiązku sprawdzać czy w
    gniazdku jest sygnał, czy go nie ma.

> [...]
    > pomimo końca terminu świdczenia usług, sygnał dalej jest i mogę korzystać
    > z dostępu do Internetu u "starego" operatora.

    To też w sumie jest ich problem, ponieważ powinni odłączyć Twój kabel od
    switcha w skrzynce rozdzielczej. Takie "nieodłączone" później mocną się
    mszczą :-). Wiem z praktyki, miałem to samo w swojej sieci :-)

    > W sumie karta sieciowa w komputerze jest moja, kabel (patch cord) też mój
    > i gniazdo na ścianie też moje, bo za to kiedyś wszystko zapłaciłem.

    Nie byłbym tego taki pewny. Z reguły nie płacisz za gniazdko i kabel, ale za
    podłączenie do sieci. Operator zastrzega sobie że osprzęt zamontowany u
    klienta (kabel i gniazdo) są jego. Przeczytaj dobrze umowę, być może nie ma
    takiego zapisu, ale najczęściej jest :-)

    > Czy muszę fizycznie wypiąć kabel z gniazda lub z karty, bo inaczej
    > popełnaim przestępstwo?

    To co, masz drugi kabel w drugiej karcie siecowej?? Czy masz wifi?
    Bezpieczniej jest odpiąć ten stary kabel. I dla Ciebie, i dla sieci
    poprzedniego dostawy...

  • 3. Data: 2008-02-05 13:09:48
    Od: "GH" <b...@s...hg>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To co, masz drugi kabel w drugiej karcie siecowej??

    Tak :-) Mam nawet 3 karty Ethernet.

  • 4. Data: 2008-02-05 14:09:43
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "GH" <b...@s...hg> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak :-) Mam nawet 3 karty Ethernet.

    rezygnując z telefonu tez przeciez nie musisz sprawdzać czy masz sygnał czy
    nie.
    Najwazniejsze ze masz umowe wypowiedzianą.

    Zeby sie na lewo wpiąc do internetu musiałbyś włamać sie do skrzynki
    operatora i wpiąć sie fizycznie. Dopiero potem mozesz próbować sie
    włamywać softwarowo.
    Na jakiej podstawie oskarzyli Cie ze ciągniesz na lewo TV ?
    ze masz kable wpięty w TV ?
    Ja w kazdym razie bym sie tylko uśmiechnął i zamknął drzwi...

  • 5. Data: 2008-02-05 14:17:09
    Od: "GH" <b...@s...hg>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze masz kable wpięty w TV ?
    > Ja w kazdym razie bym sie tylko uśmiechnął i zamknął drzwi...

    Kabel od telwizora miałem wypięty jeszcze zanim się skończyła umowa, bp
    zmieniłem operatora - przeszedłem na TV SAT. Facet przyszedł i stwierdził,
    że jestem nielegalnie w ich skrzynce podłączony, choć nawet nie wiem, gdzie
    jest ta skrzynka (chyba gdzieś w piwnicach). Tak jakby sugerował, że się
    włamałem do ich skrzynki i podłączyłem.

  • 6. Data: 2008-02-05 16:13:00
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > podłączony, choć nawet nie wiem, gdzie jest ta skrzynka (chyba gdzieś w
    > piwnicach). Tak jakby sugerował, że się włamałem do ich skrzynki i

    To stara metoda dużych operatorów. Część klientów się wystraszy i być może
    nawet podpisze umowę. Swego czasu taki sam smutas przyszedł do moich
    teściów, ale miał pecha bo ja u nich byłem ;-). A że też jestem operatorem i
    trochę zagadnienie znam, to grzecznie mu wytłumaczyłem o co biega, po czym
    zasugerowałem żeby oddalił się w podskokach na szczaw ;-). Po kilku dniach
    żałożyli filtr i było po sprawie. Nawet jeszcze ich wzywałem bo sp....li i
    śnieżyło...
    Natomiast jeśli chodzi o net to lepiej wypnij stary kabel, bo możesz
    powodować konflikt adresów IP z innym użytkownikiem. Ja na początku też nie
    odpinałem w skrzynkach odchodzących klientów (nieświadom zagrożenia), ale
    zaczęło się to mścić i zrobiłem porządek :-).

  • 7. Data: 2008-02-05 18:07:38
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > gdzie jest ta skrzynka (chyba gdzieś w piwnicach). Tak jakby sugerował, że
    > się włamałem do ich skrzynki i podłączyłem.

    Może liczył na pewną "zapomogę" aby nie zauważyć wpiętego kabla?
    - kiedyś o takim przypadku słyszałem - parę złoty monterowi i gość miał TV
    gratis

    zbyszek

  • 8. Data: 2008-02-05 23:19:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GH" <b...@s...hg> napisał w wiadomości

    Sądzę, stał osie tak. Wypowiedziałeś umowę i nie ma Cię na wykazie ich
    klientów. Ale nie wypieli Cię ze skrzynki. przyszedł nowy pracownik i
    stwierdził, że mieszkanie, które nie ma umowy jest wpięte. No to przyszedł
    inteligentnie zapytać, bo z grubsza było kilka możliwości:

    - Masz umowę, ale nie ma Cię na jego wykazie - odepnie Ci kabel, to
    podniesiesz słuszny raban.
    - Nie masz umowy, ale poprzedni pracownik za "flaszę" Ci wyjaśnił, ze w
    ramach promocji nie trzeba umowy podpisywać - to trzeba ewentualnie
    przywalić poprzedniemu monterowi i uregulować Twoje prawa.
    - Nie masz umowy, ale kabel idzie tylko przez Twoje mieszkanie do sąsiada.
    Odepnie niby Ciebie, a sąsiad z pięściami się rzuci na niego.

    Ostatnia możliwość, że się włamałeś i podłączyłeś - mało prawdopodobna, tym
    nie mniej jeśli nawet, to po upewnieniu się, że nie poprzednio wymienione
    nie mają miejsca pójdzie i odepnie kabel.

  • 9. Data: 2008-02-06 08:25:48
    Od: "GH" <b...@s...hg>

    > Natomiast jeśli chodzi o net to lepiej wypnij stary kabel, bo możesz
    > powodować konflikt adresów IP z innym użytkownikiem.

    Operator jest fatalny. Miał wieczne awarie i olewał klientów. Nie mam
    zamiaru mu jeszcze robić uprzejmości ;-)

  • 10. Data: 2008-02-06 08:51:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Operator jest fatalny. Miał wieczne awarie i olewał klientów. Nie mam
    > zamiaru mu jeszcze robić uprzejmości ;-)

    Ale konflikt będzie między Twoim PC a innym w jego sieci. Twój komp w tym
    uczestniczy. Chcesz żeby co chwilę zapisywał w dzienniku zdarzeń te
    informacje?
    Poza tym jak operator będzie złośliwy to puści Ci 230 V w skrętkę i sfajczy
    kartę ;-))))