    From: Maseł <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niespójne wyroki SN
    Date: Wed, 15 Apr 2009 09:31:14 +0200

    Tomasz Pyra wrote:
    [...]
    > Różnica jest taka że w III KK 151/05 rozpatrywana była sprawa skrętu na
    > skrzyżowaniu, w ostatnim przypadku skrętu w lewo poza skrzyżowaniem, ale
    > w miejscu gdzie wyprzedzanie było zabronione znakiem zakazu (skręt w
    > lewo na stacje benzynową).
    >
    > Ale w zasadzie sprawa podobna - w obu przypadkach skręcający w lewo, był
    > w trakcie skręcania wyprzedzany przez łamiącego zakaz wyprzedzania.

    Ogolenie algorytm skretu w lewo powinien wygladac nastepujaco:
    1) nie ma zakazu skretu
    1a) dojechac do lewej krawedzi jezdni (albo miec wlaczonego zoltego
    koguta na dachu)
    2) upewnic sie czy nikt mnie nie wyprzedza
    3) wlaczyc kierunkowskaz (od tego momentu nikt nie powinien mnie
    wyprzedzac "z lewej" - niezaleznie od tego, czy zakaz wyprzedzania jest,
    czy go nie ma)
    4) skrecam

    Na szczescie jej jeszcze kilka instancji do ktorych mozna sie odwlac od
    wyroku SN (o sadzie ostatecznym tu nie wspominam)

    POzdro

    Maseł