  • 1. Data: 2004-03-12 12:22:47
    Temat: Niesłuszna egzekucja wierzytelnosci - co dalej ?
    Od: "Marek" <a...@w...pl>

    Witam

    Prosze o pomoc, gdyż nie wiem jak prawidlowo postąpić. Otrzymałem pismo od
    komornika ze wszczeto wobec mnie egzekucję wierzytelności (w wyniku wyroku
    sądowego). Problem w tym, że wszystkie wymienione kwoty opłaciłem w
    terminie, tyle ze część z jednego konta, część z innego. Z pisma komornika
    wynika, ze mój wierzyciel uwzględnił tylko jedną wpłatę (obie wpłaty do
    niego dotarły, sprawdzałem w bankach). I teraz moje pytanie: Jak mam
    prawidłowo postąpić aby uniknąć dodatkowych kosztów nałożonych na mnie przez
    komornika z tytułu kosztów egzekucji. Czy wystarczy pokazać mu kwity, że mam
    wszystko opłacone ? I czy samo posiadanie potwierdzeń opłacenia sprawia że
    nie mam się czym martwić, czy tez dodatkowo powinienem złożyć do sądu
    zażalenie na "nałożenie klauzuli wykonalności do śadu Rejonowego" ?

    Andrzej Sewer

  • 2. Data: 2004-03-12 16:53:05
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marek wrote:
> [...]
    > sądowego). Problem w tym, że wszystkie wymienione kwoty opłaciłem w
    > terminie, tyle ze część z jednego konta, część z innego.

    To skąd wyrok?

    KG

  • 3. Data: 2004-03-12 16:59:20
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
> [...]

    to pisz pozew o pozbawienie tytułu wykonawczego (wyroku) wykonalności
    jeżeli oczywiście kwoty zostały wpłacone po wydaniu tego wyroku. Zwróć sie
    też do wierzyciela, żeby sam ograniczył egzekucję, jeżeli tak zrobi to po
    problemie, wtedy jednak uważaj żeby komornik nie obciążył Cię zawyżoną
    opłatą (15%)

    --
    wokwa

  • 4. Data: 2004-03-12 17:11:48
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > To skąd wyrok?

    skad wyrok? a malo to wierzycieli cwaniaczkow, ktorzy licza na podwojne
    sciagniecie wierzytelnosci? no nie rozsmieszaj mnie. poszedl do sadu, pokazal
    piapery, zatail prawde o wygasnieciu wierzytelnosci i ma wyrok zaopatrzony
    w klauzule. tez mi sztuka :P a moze nie polapal sie skoro splata wplynela
    z roznych kont. roznie bywa. moze wierzyciel ma balagan i stad ta sytuacja.

    a Ty Marku nic sie nie martw - jesli wszystko masz splacone to komornik musi
    wstrzymac egzekucje, kiedy pokazesz mu dokumenty swiadczace o splaceniu
    naleznosci w calosci. komornik nie bada zasadnosci wniosku egzekucjnego
    wiec nie mozesz miec do niego pretensji. komornik przyjdzie, pozna prawde
    i pojdzie. art. 822. k.p.c.

    jesli jestes w stanie udowodnic probe wyludzenia to pozwij exwierzyciela do
    sadu. co on sobie mysli? :) dluznik tez czlowiek.

    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-03-12 17:14:13
    Od: "Marek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "wowka" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > też do wierzyciela, żeby sam ograniczył egzekucję, jeżeli tak zrobi to po
    > problemie, wtedy jednak uważaj żeby komornik nie obciążył Cię zawyżoną

    Przepraszam, ale widocznie wprowadziłem państwa w błąd. Wyrok sądu był dla
    mnie niekorzystny, więc zgodnie z decyzją sądu zapłaciłem wszystko mojemu
    wierzycielowi. W tej sytuacji skierowanie sprawy do komornika jest
    niesłuszne, skoro po wyroku opłaciłem wszystko. Nie wiem jak teraz postąpić,
    aby nie obciążono mnie dodatkowymi kosztami komornika. Czy wymienione wyżej
    15% mnie dotyczy ?.

    Andrzej

  • 6. Data: 2004-03-12 17:48:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Przepraszam, ale widocznie wprowadziłem państwa w błąd. Wyrok sądu był dla
    > mnie niekorzystny, więc zgodnie z decyzją sądu zapłaciłem wszystko mojemu
    > wierzycielowi.

    ??? odnosze wrazenie, ze nadal nie wyluszczasz dosc jasno calej zaistnialej
    sytuacji. jak rozumiec, ostatnie zdanie wyzej?

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-03-12 18:43:59
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bd wrote:
> [...]
    > z roznych kont. roznie bywa. moze wierzyciel ma balagan i stad ta sytuacja.

    tyle że zwykle dłużnik ma mozliwość obrony...

    KG

  • 8. Data: 2004-03-13 10:48:00
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bd" napisał w wiadomości :

> [...]
    wplynela
    > z roznych kont. roznie bywa. moze wierzyciel ma balagan i stad ta

    Niekoniecznie, jesli wierzyciel wystepowal przez pelnomocnika to
    czesto sie zdarza ze pelnomocnik zaraz po otrzymaniu informacji o
    uprawomocnieniu sie wyroku sklada wniosek o nadabnie klauzuli
    wykonalnosci. Jezeli nie skladales apelacji ani nie wnioskowales o
    uzasadnienie wyroku to ternim uprawomocnienia sie wyroku jest dosc
    krotki. Pieniadze ktore wplaciles po prostu jeszcze nie wplynely na
    konto wierzyciela a wyrok byl juz prawomocny i jego pelnomocnik
    wystapil o klauzule wykonalnosci.
    Powinienes w dniu wplaty pieniedzy wyslac pismo do
    wierzyciela/pelnomocnika wierzyciela ze wplaciles pieniadze.
    Wyslij powiadomienie do wierzyciela oraz jesli mial pelnomocnika to i
    do niego ze pieniadze wplaciles i dolacz kopie potwierdzenia wplaty.
    Wierzyciel wystapi do komornika o wycofanie wniosku o egzekucje.

    > jesli jestes w stanie udowodnic probe wyludzenia to pozwij
    exwierzyciela do
    > sadu. co on sobie mysli? :) dluznik tez czlowiek.

    Z informacji Andrzeja Sewera nie mozna wnioskowac ze w ogole doszlo do
    usilowaia wyludzenia. Bardzo prawdopodobne ze wierzyciel nie wiedzial
    o wplacie pieniedzy.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 9. Data: 2004-03-13 14:08:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Z informacji Andrzeja Sewera nie mozna wnioskowac ze w ogole doszlo do
    > usilowaia wyludzenia.

    nie napisalem, ze do czegokolwiek doszlo. a z jego relacji nie mozna
    wnioskowac wiele wiec hipotez moze byc wiele:)
    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-03-14 21:29:28
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <2...@n...onet.pl>,
    b...@o...pl says...
> [...]
    > naleznosci w calosci. komornik nie bada zasadnosci wniosku egzekucjnego
    > wiec nie mozesz miec do niego pretensji. komornik przyjdzie, pozna prawde

    No, nie tak do konca. Pojdzie i zapyta wierzyciela czy podtrzymuje
    zadanie egzekucji, jesli ten zazada dalszego prowadzenia to komornik
    wroci i egzekucje bedzie prowadzil. Jedynym pewnym wyjsciem jest pozew o
    pozbawienie tytuly wykonawczego klauzuli wykonalnosci z wnioskiem o
    zabezpieczenie powodztwa przez zawieszenie egzekucji.

    Dan.