  • 1. Data: 2004-03-12 11:11:41
    Temat: Konkurs w internecie
    Od: Pierwiosnek <p...@o...pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda tak: pewna firma zorganizowała konkurs. Polega on (w skrócie)
    na odpowiadaniu na pojawiające się co pewien czas na stronie internetowej
    pytania. Kto zdobędzie najwięcej punktów - wygrywa :)
    I teraz: organizatorzy często łamią regulamin konkursu (nie trzymają się
    terminów, nie odpowiadają, lub odpowiadają z ogromnym opóźnieniem na
    reklamacje, zmieniają w trakcie trwania konkursu nagrody i warunki
    uczestnictwa). Zdarzają się pytania, gdzie jest więcej niż jedna prawidłowa
    odpowiedź (organizatorzy przyznają punkty tylko za jedną), zdarzają się
    pytania bez prawidłowej odpowiedzi (ale za jedną z nich punkty są
    przyznawane), zdarza się też, że punkty otrzymuje się za odpowiedź błędną.
    Czy jest możliwość (i sens przede wszystkim) wymuszenia na organizatorach
    trzymania się własnego regulaminu (terminy, warunki, nagrody) i
    przyznawania punktów tylko za prawidłowe odpowiedzi, ale jednocześnie za
    wszystkie prawidłowe odpowiedzi? Chodziłoby mi o podstawę prawną, która
    takie sprawy reguluje, ewentualnie organ, do którego można się zwrócić (ale
    czy jest w ogóle sens?).
    Moim zdaniem firma robi sobie nie do końca uczciwą reklamę i sztucznie
    podnosi sobie statystyki.
    Dodam, że nagrody nie są zatrważająco wartościowe, większość to naprawdę
    drobiazgi.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc
    Pozdrawiam

    pierwiosnek

  • 2. Data: 2004-03-12 11:29:01
    Temat: Re: Konkurs w internecie
    Od: "rpirog" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pierwiosnek" napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Sprawa wygląda tak: pewna firma zorganizowała konkurs.
    [...]

> [...]
    > wszystkie prawidłowe odpowiedzi? Chodziłoby mi o podstawę prawną, która
    > takie sprawy reguluje, ewentualnie organ, do którego można się zwrócić

    Przyrzeczenie publiczne - art. 919 - 921 kodeksu cywilnego - roszczenia
    poprzez sąd cywilny.

> [...]
    > podnosi sobie statystyki.
    > Dodam, że nagrody nie są zatrważająco wartościowe, większość to naprawdę

    Ewentualnie roszczenia z tytułu nieuczciwej konkurencji na drodze sądowej -
    ale to dla innego przedsiębiorcy. Ewentualnie postępowanie administracyjne -
    przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów....

    R.

  • 3. Data: 2004-03-12 11:42:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rpirog" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A w praktyce, to bym po prostu przestał tam zaglądać i tyle. Oczywiście
    przepisca ma pełną rację, ze to można w sposób prawny zakwestionować, ale
    w praktyce to może być mocno skomplikowane i nie warte zachodu.