  • 1. Data: 2004-03-12 10:20:38
    Temat: Kim byli rodzice?
    Od: Marcin <m...@z...com>

    witam,

    ostatnio pojawil sie "spadkobierca" kamienicy w ktorej mieszkam. Problem
    w tym, ze mieszkancy kamienicy zawsze twierdzili, ze rodzina wlascicieli
    zostala rozstrzelana na podworku w 1943 roku przez hitlerowcow.

    Pan stwierdzil, ze corka sie uratowala i on jest jej synem.

    Pan jest francuzem i mieszka w Paryzu.

    Czy mozna w jakis sposob sprawdzic, czy rzeczywiscie jest tym, za kogo
    sie podaje? Znajomy mial podobna sytuacje i podobno sad nie sprawdzil
    czy przedstawione dokumenty sa prawdziwe. Boje sie, ze to ustawiona
    sprawa, podobna do wielu innych w Krakowie.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-03-12 11:40:47
    Temat: Re: Kim byli rodzice?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Marcin" <m...@z...com> napisal w wiadomosci

    Jesli sa jakiekolwiek watpliwosci, to proponuje zebrac oswiadczenia kilku
    osób z kamienicy i przespacerowac sie do najblizszej jednostki Policji w
    celu rozmowy z kims z pionu zwalczania przestepczosci gospodarczej. W
    kraju bylo kilka takich spraw, wiec ta moze byc kolejna. Taka wizyta do
    niczego nie zobowiazuje, bo po prostu oni to w miare mozliwosci sprawdza.

  • 3. Data: 2004-03-12 21:07:07
    Od: Waldemar <w...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > kraju bylo kilka takich spraw, wiec ta moze byc kolejna. Taka wizyta do
    > niczego nie zobowiazuje, bo po prostu oni to w miare mozliwosci sprawdza.

    Oczywiście.. i liczyć należy się również z tym, że takie sprawy pojawiały
    się będą coraz częsciej..

  • 4. Data: 2004-03-12 22:44:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście.. i liczyć należy się również z tym, że takie sprawy
    pojawiały
    > się będą coraz częsciej..

    Zastanawiam się tylko nad jednym. Z jakiego powodu gminy czy inni
    administratorzy takich porzuconych nieruchomości nie przejmą ich przez
    zasiedzenie. Załatwiło by to cała sprawę. Ja rozumiem te przypadki, gdy
    mienie odbierano jakimiś tam dekretami. Właściciele nie mogli tego sami
    odebrać, a teraz te przepisy uznajemy za nieważne. No ale tam, gdzie
    istnieje przypuszczenie, że nie żyją?