    From: "Dariusz Szyłko" <s...@e...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepelnoletni i zlecenia
    Date: Sat, 27 Sep 2003 15:02:24 +0200

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bl1tah$318$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To Kodeks pracy. Ja mówie o cywilnym. Tam generalnie stoi, że osoba po
    > ukonczeniu 13 lat może dokonywac czynności prawnych, ale pod pewnymi
    > warunkami.
    Doczytałem sie w Kodeksie cywilnym w tytule II Pokrewieństwo, Dział I
    Rodzice i dzieci, Rozdział I Pochodzenie dziecka, Art. 98 Paragraf 1 że:
    Rodzice są przedstawicielami ustawowymi dziecka pozostającego pod ich władzą
    rodzicielską. Jeżeli dziecko pozostaje pod władzą rodzicielską obojga
    rodziców, każde z nich może działać samochodzielnie jako przestawiciel
    ustawowy dziecka.

    Czyli podpisując umowę o dzieło (dowiedziałem czym to się różni od umowy
    zlecenie) musze napisać ze zostaje ona zawarta pomiedzy ... (jak tutaj to
    sie nazywa ? pracodawca czy zleceniodawca ?) a [dane małoletniego]
    reprezentowanym przez [dane opiekuna] ?

    Teraz kolejna sprawa co z podatkiem ? kto je odprowadza ? Czy małoletni musi
    składać jakiś pit ?

    Do tego sprawa NIPu, z tego co się dowiedziałem to chyba każda osoba posiada
    NIP, ja też ? skąd mogę się dowiedzieć jaki mam nip ?

    > Temat zreszta prosi się o grubszy artykuł, ale wybacz - dziś jest
    > piątek i lecę zakręcic gdzieś nóżką :-)
    Szkoda, ze nie odpowiedz mi w weekend, może ktos inny też się na tym zna, a
    artykuł by się przydał.

    > A - jakbys odpisywał _pod_ cytowanym i odpowiednio przyciętym postem to
    > byłoby naprawde super :-)
    OK :)

    > Pozdrawiam ( ale JA byłem pierwszy! ;-) )
    Nie będe się spierał :P