    From: "" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieodebrane wynagrodzenie
    Date: 24 Oct 2003 08:18:48 +0200

    > KP:
    > +++++
    > Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w miejscu,
    > terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w innych przepisach
    > prawa pracy.
    > -----
    > Podobnież z p. widzenia podatku - "postawić do dyspozycji".
    > Jak nic nie podpisywaliście (patrz niżej) to "ma czekać w kasie".

    wynagrodzenie pracownika można podzielić (umownie) na 2 części brutto i netto.
    To co ponad netto nie przedstawia się do dyspozycji (rąk) pracownika tylko
    przelewa bezpośrednio na rachunek ZUS, US (skałdki, podatek). W tym zakresie
    nie ma zmiłuj - tą kase trzeba przelać, bez względu na sposób postęowania z
    częścia wynagrodzenia określaną jako netto.
    Przechodzimy zatem do wynagrodzenia netto - to co napisał poprzednik to jest
    OK, gdzie mam coś do dodania to dodaję.

    > IMO - powiadomić. "Dla bezpieczności" list ze zwrotnym potwierdzeniem
    > odbioru, podpisany przez kilka osób - jeśli masz księgową czy
    > sekretarkę... (żeby byli świadkowie co było w treści !).
    > Jeśli nie jest to sprawa "zapalna" :>, to może najpierw jakoś
    > inaczej się skontaktować ? Zwykłym listem w ostateczności ?

    po co ? przedstawić to przedstawić. Są w kasie i sobie czekają. No ze
    względów "humanitarno - zabezpieczających" mozna sobie wysłać.

    > Zastrzegam że nie jestem prawnikiem.
    > Ale z chęcią poczytam czy coś napisałem źle ;)

    dobrze, dobrze

    > Czego ?
    przedawnienia - 3 lata.
    > "postawić do dyspozycji" masz niezwłocznie.

    do 10.

    > Może jeszcze ktoś skomentuje czy w skrajnym przypadku
    > byłby dobry depozyt sądowy ;)

    złożenie do depozytu sądowego jest konieczne w wypadku, gdy przepis tak
    stanowi. Poza tym przepis Art. 467.k.c. stanopwi: "Poza wypadkami
    przewidzianymi w innych przepisach dłużnik może złożyć przedmiot świadczenia do
    depozytu sądowego:
    1) jeżeli wskutek okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności, nie
    wie, kto jest wierzycielem, albo nie zna miejsca zamieszkania lub siedziby
    wierzyciela;

    odpada

    2) jeżeli wierzyciel nie ma pełnej zdolności do czynności prawnych ani
    przedstawiciela uprawnionego do przyjęcia świadczenia;

    cholera wie, pewnie też

    3) jeżeli powstał spór, kto jest wierzycielem;

    odpada

    4) jeżeli z powodu innych okoliczności dotyczących osoby wierzyciela
    świadczenie nie może być spełnione.

    ewentualnie, tylko po co ponosić dodatkowe koszty, niby należy się zwrot
    kosztów ale tylo gdy złożenie było "wazne" a tutyaj mozna by kwestionować.
    Reasumując - jakby się ktoś uparł to pewnie mógł by złożyć, ale nie ma
    absolutnie takiej konieczności.

    Paweł