    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieodebrane wynagrodzenie
    Date: Thu, 23 Oct 2003 18:26:05 +0200

    On Thu, 23 Oct 2003, Leszek wrote:

    >+ Dzień dobry,
    >+ czy ktoś otarł się może o przepisy mówiące o tym, co zrobić z wynagrodzeniem
    >+ pracownika,

    KP:
    +++++
    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w miejscu,
    terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w innych przepisach
    prawa pracy.
    -----
    Podobnież z p. widzenia podatku - "postawić do dyspozycji".
    Jak nic nie podpisywaliście (patrz niżej) to "ma czekać w kasie".

    >+ po które się nie zgłasza?

    IMO - powiadomić. "Dla bezpieczności" list ze zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru, podpisany przez kilka osób - jeśli masz księgową czy
    sekretarkę... (żeby byli świadkowie co było w treści !).
    Jeśli nie jest to sprawa "zapalna" :>, to może najpierw jakoś
    inaczej się skontaktować ? Zwykłym listem w ostateczności ?

    >+ Wysłać przekazem?

    j.w.:
    +++++
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób
    niż do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy lub
    pracownik uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.
    -----

    Wyraził ci pracownik zgodę na przekaz ?
    Jak nie i zgłosi pretensje że "wypłatę wcięło, bo żona/teściowa/
    babcia/pies...wróć :) odebrała i przepiła" to będziesz winny.
    Bo on miał "dostać do ręki". IMO oczywiście :)

    Zastrzegam że nie jestem prawnikiem.
    Ale z chęcią poczytam czy coś napisałem źle ;)

    >+ Jakieś terminy?

    Czego ?
    "postawić do dyspozycji" masz niezwłocznie. Nie wolno ci tych
    pieniędzy używać w innym celu (no, jak dopuścisz że w kasie
    braknie...), IMO. Ale poza tym... nie sądzę :)
    Może jeszcze ktoś skomentuje czy w skrajnym przypadku
    byłby dobry depozyt sądowy ;)

    pozdrowienia, Gotfryd