  • Date: Wed, 06 Dec 2006 16:35:06 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Nieodebrane" wezwanie do zapłay

    kauzyperda wrote:

    > I to i to ;-) tzn. osoba fizyczna fizyczna prowadzaca DG

    Ja się pytam, kto jest adresatem - czy zaległość ma działalność, czy
    osoba prywatna.

    Bo jeśli działalność, to aktualny zgłoszony adres łatwo uzyskasz. A
    jeśli osoba prywatna, to danych meldunkowych osobom "z ulicy" nie
    udostępniają.

    [ciach]

    > No tak - potencjalnie moze to byc jakis problem, choc byc moze gosc jak
    > dostanie nakaz "z sadu" to zaplaci (bo skad inad wiadomo, ze dzialanosc
    > dalej prowadzi i zwijac jej raczej nie zamierza... a jak nie to bedziemy
    > sie wozic z komornikiem. Grunt ze narazie jestemy na etapie pozwu

    Jak prowadzi działalność i to jeszcze pod adresem (wg. danych z
    rejestru), pod który wysyłałeś, to ma przerąbane, jeśli nie będzie odbierał.

    Reasumując: wezwanie można uznać za prawidłowo doręczone - skoro
    działalność jest pod tym adresem i nie została zamknięta. Teraz pozew do
    sądu - jak suma nie jakaś kosmiczna, to będzie rok zapewne zapadnie bez
    rozprawy. Oczywiście delikwent zostanie zawiadomiony, ale jeśli znowu
    nie odbierze, to wyrok się uprawomocni. A skoro ma działalność, to musi
    mieć i konto w rejestrze, więc komornik może mu to konto zająć.

    Gdyby się odwołał, to wiadomo - będzie rozprawa. Ale np. w moim
    przypadku druga strona wezwania na rozprawy olewała, więc wyrok zapadł
    już na drugiej, a ponieważ pozwani nie raczyli się - mimo doręczonego
    zawiadomienia - pojawić, nie zostali o wyroku powiadomieniu. Wyrok się
    uprawomocnił, komornik zajął i voila :)

    Tylko (hehe) dwa i pół roku i po sprawie...

    > Fakt, choc poki co nic z tym nie zrobimy, a tak czy inaczej nakaz
    > potrzebny - po prostu zastanawiam sie nad tym (ewentualnym) problemem,
    > bo w przepisach oczywiscie nic nie znalazlem

    Oj, gdzieś tam jest w KC i KPC o "skutecznym doręczeniu".