  • Data: 2007-08-25 09:43:30
    Temat: Re: Niemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fan7un$8sc$1@news.onet.pl...
    > anonim pisze:
    > Saturn zaslania sie
    >
    > Chyba zapomnieli, że im szefowie napisali taki regulamin po to, by nie
    > wymieniać SPRAWNYCH na inne - bo teoretycznie polityka saturna dopuszcza
    > możliwość wymiany zakupionego towaru na inny.
    > Może jakiś kierownik tam trochę więcej rozumie niż matoł z którym
    > rozmawiałeś.
    >
    > To ograniczenie (bo spotkałem już takie) nie może ograniczać praw
    > wynikających z rękojmi czy niezgodności itp...
    > I nie taki był pewnie jego cel.
    >
    > MAc

    to ograniczenie niestety może ograniczać prawa z r ękojmi według KC -
    pamiętajmy że pytający nabył express do kawy w związku z prowadzoną przez
    siebie działalnością u innego przedsiębiorcy - zatem ma tu pełne
    zastosowanie art.558kc - jeżeli nasz pytający zgodził się na ten regulamin i
    podpisał go co gorsza, to nie ma szans na kwestionowanie go - w każdym razie
    stanowi to poważną trudność - skoro działał jako przedsiębiorca musi
    dochować tzw. zawodowej (szczególnej) staranności przy nawiązywaniu
    stosunków z innymi podmiotami gospodarczymi; jeżeli zaś nie widział na oczy
    tego regulaminu - to owszem, takie ograniczenie jest nieważne i nie ma
    wpływu na realizację praw z rękojmi

    pzdr