eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Date: Fri, 19 Sep 2014 19:06:26 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie
    prawo

> [...]
    > wiedział że mu jedno światło nie świeci. Może przy gęstej
    > mgle... (doskonale widać snopy światła).

    > Słusznie, bo są podstawy aby niesprawny pojazd "uziemić".

    > NIE MA PODSTAW.
    > Bo tym zepsutym autem świadomy właściciel już NIE JEDZIE.
    > Jaka kara ma Twoim zdaniem przysługiwać za nie jeżdżenie
    > niesprawnym autem? :>
    >
    > Prawdopodobnie pomyliłeś z czym innym - o ile pamiętam,
    > w aktualnym stanie prawnym w Polsce takiego obowiązku nie ma,
    > ale w wielu krajach jest: trzeba mieć zapasowe żarówki, kropka.
    > Jak przyjdzie serwis, to ma mieć co wymieniać :>

    tomotive-special/tematy-w-dziale-specjalne-rozwiazan
    ia-dla-motoryzacji/obowiazek-posiadania-zapasowych-z
    arowek/index.jsp

    > Ale to nie ma NIC wspólnego z mandatem za jazdę ze spaloną żarówką.

    Jaka kara pytasz, - żadna, nie ma podstaw aby karać finansowo kierowcę
    za "wykroczenia" typu przepalona żarówka, wypalony katalizator itp.
    Czemu niby taka kara ma służyć, poza ordynarnym wyciąganiem pieniędzy,
    oczywiście.

    > Przekręcasz.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tu akurat miałem na myśli sprawiedliwe prawo przedstawiane przez
    ugrupowanie polityczne tytułujące się " Prawymi i Sprawiedliwymi";-)