    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <gskQI.247346$Ob1.163847@fx13.ams1>
    <611233bd$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ZqQI.536988$Jv1.178264@fx07.ams1>
    <61128a5a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <DwMQI.774392$HdJ9.501982@fx09.ams1>
    <61139c99$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <fQZQI.677603$Yc1.35892@fx14.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Niekonsekwencje
    Date: Thu, 12 Aug 2021 09:40:18 +0200

    > Problem w tym, że klarowną konsekwencją próby wdarcia może być ruszenie
    > autobusem, natomiast nie zabicie osoby. Ten wdzierający się nie musiał
    > wiedzieć jak wygląda sytuacja przed maską.

    Gdyby wiedział i wdzierał się, to wówczas możnaby mu postawić zarzut
    zabójstwa. Dlatego piszę o nieumyślnym spowodowaniu śmierci. Nie
    widział, co jest przed maską, ale dało się przewidzieć, ze napadnięty
    będzie usiłował uciec.

    > Tak, ale nie jest to MZ skutek na tyle nieunikniony, aby w podobnej
    > sytuacji sprawca powinien się z nim liczyć. Zalezy jeszcze jakie były
    > okoliczności. Jeśli akcja miała miejsce w tłumie, to już prędzej. Wtedy
    > nawet straszenie nożem, bez intencji uzycia jest MZ ryzykowne.

    Tu też na pustkowiu to się nie odbyło.

    > No MZ nie jest to tak oczywiste z przyczyn podanych wyżej.

    JA się też nie upieram. Zobaczymy, co powie sąd.

    > A jakby ten przedmiot był 30m od miejsca wyjściowego dania w ryja, a
    > walka z ucieczką się trochę przesunęły? Obecność ludzi przed maską
    > autobusu nie musi być stanem ani normalnym ani oczywistym.

    Napastnicy atakowali prawe przednie drzwi autobusu. Wiele wskazuje na
    to, że atakowali, bo kierujący odważył się zatrąbić na bijących się.
    Koncepcja, że nie wiedzieli, co tam sie dzieje jest moim zdaniem nie do
    utrzymania.

    --
    Robert Tomasik