    From: "Waldek" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieistniejąca spółka stroną postępowania
    Date: Tue, 8 Feb 2005 01:06:46 +0100

    > bo to jej nie ma :). W s.c. odpowiadasz solidarnie a w s.j. subsidialnie i
    > wtedy jest tak jak mówisz.

    Pozwolę sobie na skreślenie kilku zdań celem przybliżenia tematu

    Decyzja została wydana na podstawie art. 207 Ordynacji podatkowej, co zgodne
    jest z zapisami art. 262 Kodeksu celnego, który mówi, że do postępowań w
    sprawach celnych stosuje się odpowiednio przepisy Działu IV Ordynacji
    podatkowej.

    W zażaleniu do WSA podniosłem, iż Dział IV rozdział III Ordynacji w sposób
    jednoznaczny określa, kto jest stroną postępowania w sprawach celnych. Art.
    133 par. 1 tej ustawy wspomina o osobach trzecich i odsyła do zapisów art.
    110-117 tej ustawy /artykuły te znajdują się w Dziale III, co podniósł Urząd
    Celny, twierdząc, że nie jest nimi związany - ale, pomyślałem, że skoro jest
    do nich odesłanie z Działu IV, to muszą ich te zapisy dotyczyć/. I tak art.
    115 cytowanej ustawy w par. 4 mówi, iż ORZECZENIE O ODPOWIEDZIALNOŚCI za
    zaległości podatkowe spółki nie wymaga wydania decyzji określającej
    zaległości podatkowe. Takiej decyzji UC wobec mojej osoby nie wydał.

    Decyzja określająca wysokość zobowiązań celnych została ponadto wysłana na
    adres byłej spółki /nie istniejącej już w momencie wszczęcia postępowania/.
    Dowiedziałem się o niej po otrzymaniu tytułu wykonawczego, gdzie UC jako
    dane identyfikacyjne dłużnika wskazał moje nazwisko, a za podstawę prawa
    należności wskazał decyzję skierowaną do S.C. i wysłaną pod adres byłej
    spółki /mieszkanie byłego wspólnika/. Na mój zarzut, że decyzja nie została
    mi skutecznie doręczona, UC odpowiedział, że doręczono mi ją w miejscu pracy
    !!??

    Czy mogę coś jeszcze w tej sprawie zrobić?

    Dziękuję Wam za dotychczasowe zainteresowanie moją sprawą