  • 1. Data: 2012-12-18 15:03:43
    Temat: Nie przyjęty mandat. Po jakim czasie sąd?
    Od: Pawel <a...@b...pl>

    Witam
    Chciałbym zapytać ile w praktyce czeka się na sprawę w sądzie jeśli nie
    przyjmie się mandatu za wykroczenie drogowe?

  • 2. Data: 2012-12-18 17:44:52
    Temat: Re: Nie przyjęty mandat. Po jakim czasie sąd?
    Od: Kapibara <b...@t...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2012 15:03:43 +0100, Pawel napisał(a):

    > Witam
    > Chciałbym zapytać ile w praktyce czeka się na sprawę w sądzie jeśli nie
    > przyjmie się mandatu za wykroczenie drogowe?

    Ja miałem wykroczenie w kwietniu, a sprawa w sądzie odbyła się w sierpniu.
    Było to 2 lata temu.

  • 3. Data: 2012-12-18 18:34:50
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-18 15:03, Pawel pisze:
    > Witam
    > Chciałbym zapytać ile w praktyce czeka się na sprawę w sądzie jeśli nie
    > przyjmie się mandatu za wykroczenie drogowe?

    kwiecień -> październik

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 4. Data: 2012-12-18 18:58:09
    Od: Pawel <a...@b...pl>

    > Ja miałem wykroczenie w kwietniu, a sprawa w sądzie odbyła się w sierpniu.
    > Było to 2 lata temu.

    Czy sąd mnie wezwie na sprawę czy przyśle mi wyrok?
    Jeśli mnie nie wezwie bo czytałem, że często tak jest, to jak wygląda
    sprawa odwołania się od wyroku?

  • 5. Data: 2012-12-18 19:03:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawel wrote:

    > Czy sąd mnie wezwie na sprawę czy przyśle mi wyrok?

    przysle

    > Jeśli mnie nie wezwie bo czytałem, że często tak jest, to jak wygląda
    > sprawa odwołania się od wyroku?

    bedzie napisane w tym co przysle.
    generalnie masz pare dni na cieta riposte

  • 6. Data: 2012-12-18 19:16:01
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-18 18:58, Pawel pisze:

> [...]

    Jak sprawa się odbyła, sąd podjął postanowienie, to "po palcach". Nic
    nie zrobisz.

    > Czy sąd mnie wezwie na sprawę czy przyśle mi wyrok?
    W pierwszym ruchu przyśle Ci wyrok w trybie nakazowym, nieco wyższy niż
    nieprzyjęty mandat. Bez rozpatrywania czegokolwiek.

    Masz 7 dni na wniesienie sprzeciwu. Wnieś. (Ale to już zdaje się nie do
    Ciebie)
    Potem odbędzie się posiedzenie sądu (czy-tam "rozprawa"). Będziesz
    zawiadomiony. Wtedy sąd wysłucha Twoich wyjaśnień. Możesz je do czasu
    rozprawy złożyć na piśmie i olać rozprawę. Sąd podejmie postanowienie.
    Jeśli przegrasz, to Cię skaże na grzywnę i koszta. Wyższe, niż mandat,
    ale niekoniecznie wyższe, niż grzywna i koszta w trybie nakazowym.

    > Jeśli mnie nie wezwie bo czytałem, że często tak jest, to jak wygląda
    > sprawa odwołania się od wyroku?

    A na jakiej podstawie?
    Odwołać się od wyroku to można bodajże w ciągu 7 dni (niech mnie ktoś
    poprawi).
    Musiałyby być jakieś formalne niedoróbki (np niepowiadomienie,
    nieuwzględnienie wyjaśnień), żeby odwołanie było w ogóle rozpatrzone. Na
    ogół nie wygrasz odwołania.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2012-12-19 04:40:17
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-12-18 19:16, maruda pisze:

> [...]
    > Musiałyby być jakieś formalne niedoróbki (np niepowiadomienie,
    > nieuwzględnienie wyjaśnień), żeby odwołanie było w ogóle rozpatrzone. Na

    Niekoniecznie!;- ja odwołałem się od wyroku (grzywna całe 100 zł;-),
    który zapadł w trybie nakazowym karnym na podstawie oskarżenia przez
    straż miejską, rozprawa odbyła się ze wszelkimi atrakcjami,
    przedstawiłem swoje dowody, przesłuchano świadków i sąd uznał mnie za
    niewinnego. Moje zarzuty były nie formalne, ale merytoryczne, tj.
    skutecznie wykazałem, że zarzucanego mi wykroczenia nie popełniłem.

  • 8. Data: 2012-12-19 08:59:25
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-19 04:40, p47 pisze:

> [...]
    > niewinnego. Moje zarzuty były nie formalne, ale merytoryczne, tj.
    > skutecznie wykazałem, że zarzucanego mi wykroczenia nie popełniłem.

    Nie, żebym się kłócił, ale piszesz o odwołaniu od wyroku nakazowego. To
    coś innego i nazywa się "sprzeciw do wyroku wydanego w trybie nakazowym".
    Wydając wyrok w trybie nakazowym sąd w ogóle niczego nie analizuje, nie
    sprawdza. Oskarżycielem publicznym jest najczęściej policja lub straż
    miejska. Sąd ocenia, czy wszystkie papierki są OK i wydaje wyrok. No-bo
    skoro instytucja zaufania publicznego Cię oskarża, to ona ma rację, a Ty
    jesteś ten lump, bandyta i przestępca. Masz bardzo mało czasu na
    wniesienie tego sprzeciwu. Jeśli wniesiesz, to wtedy dopiero sąd
    wysłucha Twojej wersji i być może przyzna Ci rację, albo jak w moim
    przypadku uzna, że SM nie miała prawa ścigać.

    Odwołanie, które nazywa się apelacją (chyba?), składa się (też chyba w
    krótkim czasie) po wyroku w trybie zwykłym - ale tego nie ćwiczyłem,
    nie znam się na tym i niech ktoś bieglejszy się wypowie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 9. Data: 2012-12-19 09:38:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Niekoniecznie!;- ja odwołałem się od wyroku (grzywna całe 100 zł;-),

    Nie odwołałeś się, tylko złożyłeś sprzeciw.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2012-12-21 23:13:45
    Od: Pawel <a...@b...pl>

    Jest jeszcze mały szczegół.
    Nie stawiłem się na policji w celu wyjaśnienia.
    Następnie policja pojawiła się u mnie w domu ale w tym czasie mnie nie
    zastali.