    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie podpisana faktura
    Date: Thu, 30 Jan 2003 11:22:18 +0100

    Użytkownik Mrls napisał:
    > dAWNY POST...nie rozumiem o jakiej reformie podatkowej mówisz. Każda
    > "skutecznie" wystawiona faktura musi posiadać dwa podpisy(chyba że tak jak
    > wspomniałem odbiorca na podstawie upoważnienia nie musi się podpisywać) .
    > Jeżeli nie zawiera podpisu odbiorcy to jest rzeczą naturalną że nie można
    > jej "rozliczyć" bo też na jakiej podstawie...przyjdzie skarbowy i po prostu
    > ją zakwestionuje. W takim wypadku fakture wysyła się odbiorcy poleconym, a
    > jeżeli taką przez głupotę się rozlicza to należy dokonać korekty deklaracji
    > vat7 . Chętnie wysłucham skąd ta reforma??

    Skąd? Może stąd że dotąd zyłam w nieświadomości, bedąc przekonana że
    obowiązek podatkowy w VAT powstaje, owszem, w dniu wystawienia faktury
    ale nie później niż 7 dni od dnia wykonania usługi/wydania towaru (z
    pewnymi wyjątkami,np. w budownictwie z chwila otrzymania części lub
    całości zapłaty).
    Nigdzie nie zauważyłam przepisu który uzależniałby powstanie obowiązku
    podatkowego od wystawienia faktury.
    Wystawienie faktury jest sprawą wtórną.
    Samo jej wystawienie powoduje obowiązek podatkowy, ale jej
    niewystawienie, lub wystawienie faktury nieprawidłowej (faktura bez
    podpisu odbiorcy nie jest faktura nieprawidłową) nie sprawia że
    obowiązek podatkowy nie powstaje.

    Żeby nie byc gołosłowną - art. 6 ustawy o PTU, polecam lekturę.
    Chyba że w ciągu ostatniego miesiąca przepisy aż tak sie zmieniły...

    Idąc twoim tropem mysolwym, sprzedaż bezrachunkowa nie podlega VAT, prawda?
    Przeciez do powstania obowiązku podatkowego niezbedna jest faktura?
    Życze powodzenia w kontaktach z US.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk