    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: (Nie)dozwolona klauzula w umowie o prace?
    Date: Thu, 15 Jul 2010 17:49:19 +0200

    W wiadomości news:slrni3ua4t.ose.tomjas@krusty.localhost tomjas
    <t...@W...onet.pl> pisze:

> [...]
    > spodem:
    > "Oswiadczam, ze zapoznalem sie z obowiazujacymi u Pracodawcy
    > przepisami(...). Przyjmuję do wiadomości tresc tych przepisow oraz
    > zobowiazuje sie do ich przestrzegania i stosowania, oraz nie ujawniania
    > [oryginalna ortografia:)] innym pracownikom informacji o wysokosci moich
    > zarobkow."
    > Pod spodem moj podpis. Tak czy inaczej zaczalem ten watek nie po ty by
    > doszukiwac sie haka na pracodawce, ale z czystej ciekawosci czy sa
    > klauzule/sformulowania, ktore nawet po podpisaniu nie sa wazne.
    Wątek porusza bardzo ciekawy i istotny aspekt warunków zawierania stosunku
    pracy.
    Podsumowując: w moim przekonaniu zapis (odwołujący się jak mniemam do treści
    regulaminu pracy) jest idiotyczny, nie ma oparcia w obowiązującym prawie
    pracy i tym samym jest bez znaczenia prawnego.

    > Jasne,
    > ze zawsze mozna powiedziec, ze czytales co podpisales - mogles nie
    > podpisywac.
    Na to jest prosty sposób, który osobiście wypraktykowałem. Czynisz dopisek
    typu " w zakresie obowiązującego prawa", data, podpis i już.

    > Ale z doswiadczenia wiadomo, ze jets roznie,
    > a w niesympatycznych okolicznosciach pracodawca moze sie powolac na to
    > ze jednak podpisalem wiec musze.
    To nie działa w ten sposób.

    --
    Jotte