    From: ps <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie chcą mi zainstalować kablówki.. :)
    Date: Tue, 14 Nov 2006 10:55:01 +0100

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Ale ja wiem :-) Wie to równiez Prawo telekomunikacyjne - jest tam
    > oddzielny rozdział dotyczący usługi powszechnej.

    > *DOKŁADNY* zapis, nie Twoja interpretacja.

    wyciąg:

    §2. Definicje
    1) Abonent - Klient, który zawarł z Operatorem Umow Abonenck.
    (..)
    7) Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
    nie posiadajca
    osobowoci prawnej działajca na podstawie przepisów prawa.
    8) Lokal - pomieszczenie mieszkalne lub uytkowe pozostajce w posiadaniu
    Abonenta, na podstawie tytułu prawnego.
    (..)

    §3. Zawarcie Umowy Abonenckiej
    (..)
    7. Operator zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia Umowy Abonenckiej w
    nastpujcych przypadkach:
    1) jeeli Klient nie posiada tytułu prawnego do lokalu;
    2) jeeli Klient posługuje si dokumentami zniszczonymi albo budzcymi
    wtpliwoci co do ich autentycznoci;
    3) negatywnego wyniku oceny wiarygodnoci płatniczej Klienta wynikajcej z
    danych bdcych w posiadaniu Operatora lub udostpnionych przez innego
    operatora, w szczególnoci, jeeli Klient albo jego współlokator lub lokator
    jest dłunikiem Operatora;
    4) jeeli z Klientem albo jego współlokatorem lub lokatorem, Operator
    rozwizał
    wczeniej Umow Abonenck na skutek naruszenia przez niego Umowy
    Abonenckiej, Regulaminu albo innych dokumentów bdcych integraln
    czci Umowy Abonenckiej;
    5) jeeli Operator nie ma technicznych moliwoci wiadczenia Usługi Radia i
    Telewizji Kablowej;
    6) jeeli Operator nie jest w stanie ustali nastpujcych danych
    Klienta: nazwisk
    i imion, imion rodziców, miejsca i daty urodzenia, adresu miejsca
    zameldowania na pobyt stały, numeru ewidencyjnego PESEL uytkownika, a
    w przypadku cudzoziemca - numeru paszportu lub karty pobytu, nazwy i
    numeru dokumentów potwierdzajcych tosamo;
    7) niezadowalajcego wyniku oceny wiarygodnoci płatniczej dokonanej na
    podstawie informacji udostpnionych przez biuro informacji gospodarczej w
    trybie okrelonym w ustawie z dnia 14 lutego 2003r. o udostpnianiu
    informacji gospodarczych (Dz. U. Nr 50, poz. 424).

    I to jest w zasadzie wszystko na ten temat w regulaminie
    (http://www.multimedia.pl/object.php/act/sho/oid/e6d
    960fbfb28f9c0b347fd5ecf870861
    , http://tinyurl.com/tuqqy - to jest pdf)

    Teoretycznie można się czepić punktu 4. Praktycznie - nie miałem
    współlokatora ani lokatora, miałem przecież najemcę - czy to też lokator
    (tego nie wiem). Notabene ten punkt można interpretować różnie -
    operator mógł rozwiązać umowę z lokatorem czy współlokatorem wcześniej z
    wymienionych powodów, ale dla lokatora wcześniej w innym lokalu. Ech,
    się zakręciłem :)

    A co w sumie na ten temat mówi prawo telekomunikacyjne? Podpowie ktoś
    czy mam czytać od deski do deski? :)

    Przepraszam za brak pliterek - kopiowałem z pdf-a :)