    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa ulicy z imieniem w dokumantach
    Date: Tue, 19 Apr 2011 07:51:50 -0500

    On 4/19/2011 7:19 AM, slawek7 wrote:
    > Pytam o to poniewaz ulica jest nazwana Adamam Asnyka i tak widnieje na
    > tabliczkach i planac dostepnych w urzedzie.
    > Wymieniając DO. składalem wniosek i kobieta w okienku skreśliła w nim
    > Adama i powiedziała ze w dokumantach imion ulic sie nie pisze, wiec
    > stąd to moje pytanie

    bylo zapytac o podstawe prawna.

    istnieje praktyka czy zasady pisowni ulic, sporzadzone na potrzeby
    systemu meldunkowego czy pesel, juz nie pamietam, czyli ulica powinna
    faktycznie nazywac sie asnyka, a nie adama asnyka, ale to dotyczy
    nadawania nazw.
    te juz nazwane maja nazwe taka jaka zostala im nadana, ewentualnie mozna
    ja zmienic np uchwała rady miasta, gminy itp itd.

    jakiegos odgornego rozporzadzenia na temat innego zapisywania nazw ulic
    niz faktyczna nazwa nadana nie znam.

    calkiem mozliwe, ze ulica nazywa sie asnyka, a tabliczki sie wychylily.
    mozliwe tez, ze uchwala mowi o nadaniu ulicy imienia "trzydziestolecia"
    z pisownia okreslona jako XXX-lecia.

    trudno w towim przypadku powiedziec jaka jest prawda, ale stawiam na to,
    ze babka jednak ma racje w tym przypadku, szczegolnie przy tak typowej
    nazwie.