eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Wed, 30 Mar 2011 11:58:28 +0200
    <4d90bcde$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <imqeo9$9d9$1@news.onet.pl>
    <imqf3h$20l$1@news.dialog.net.pl>
    <4d90c8a5$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <ims4ib$pro$1@news.task.gda.pl>
    <4d91e7ec$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d91f453$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d91fb53$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d920880$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <imuph6$qo4$1@news.onet.pl> <imuqos$m3$1@news.onet.pl>
    <imutvf$fqa$1@news.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > * jeżeli się nie ma wypracowanych już istniejących dokumentów o bardziej
    > złożonej budowie
    > * jeżeli się nie ma oprogramowania generującego dokumenty MSO lub
    > wymagającego MSO do działania (np. w jednym z niur rachunkowych
    > kupowałem MSO bo symfonia bez Excela nie drukowała PITów)
    > * jeżeli się nie wymienia mini-programami stworzonymi pod MSO (w jednym
    > z przedszkoli kupowałem Excela, bo Organ Prowadzący udostępniał excelowe
    > arkusze do generowania budżetów, a one w Calcu nie działały. Inny
    > przypadek to jeden z większych fanbojów (do dzisiaj) OOo, który kupował
> [...]

    Dział księgowy, to dział, który najtrudniej przestawić, dlatego tam się
    kupuje ms - po to, by panie nie marudziły i nagle okazuje się że
    wystarczaja 2-3 licencje na firmę zatrudniającą ok 100 osób, zamiast 100
    licencji. Reszta osób nie ma potrzeby korzystania z MS, w zasadzie w
    księgowości tez by się dało, ale to by nalezało do tak zwanych głupich
    oszczędności, o których pisałeś, potrzebne szkolenia, nowe skrypty itp -
    to można robić przy okazji w wolnych chwilach. Do składu tekstu nie
    nadaje sie ani ms word, ani oo, a pozostali pracownicy potrzebę
    skorzystania maja do stworzenia jakiejś DTR-ki, czy sklecenia prostego
    pisma, wtedy w zasadzie szkolenia sa niepotrzebne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl