eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Wed, 30 Mar 2011 11:43:10 +0200
    <4d90bcde$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <imqeo9$9d9$1@news.onet.pl>
    <imqf3h$20l$1@news.dialog.net.pl>
    <4d90c8a5$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <ims4ib$pro$1@news.task.gda.pl>
    <4d91e7ec$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d91f453$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d91fb53$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d920880$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <imuph6$qo4$1@news.onet.pl> <imuqos$m3$1@news.onet.pl>

    W dniu 30.03.2011 10:48, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > A ja znam firmy, które w zasadzie całość opierają na oo, jedna czy tez
    > dwie licencje do działu ksiegowego, narzędzi ms, w razie, gdy ktos
    > przesyła dokumenty w tym formacie wystarcza na dla firmy w zupełności.
    > Większych problemów nie ma, bo z czym miałyby być?

    * jeżeli się nie ma wypracowanych już istniejących dokumentów o bardziej
    złożonej budowie
    * jeżeli się nie ma oprogramowania generującego dokumenty MSO lub
    wymagającego MSO do działania (np. w jednym z niur rachunkowych
    kupowałem MSO bo symfonia bez Excela nie drukowała PITów)
    * jeżeli się nie wymienia mini-programami stworzonymi pod MSO (w jednym
    z przedszkoli kupowałem Excela, bo Organ Prowadzący udostępniał excelowe
    arkusze do generowania budżetów, a one w Calcu nie działały. Inny
    przypadek to jeden z większych fanbojów (do dzisiaj) OOo, który kupował
    Excela, bo prowadził agencję ubezpieczeniową i ni cholery nie umiał
    zmusić arkuszy dostarczanych przez ubezpieczalnię do działania w Calcu)
    * jeżeli się nie potrzebuje wygody MSO i jego możliwości (w wielu
    miejscach OOo ssie ekstremalnie w tym zakresie, choćby korespondencja
    seryjna)
    * jeżeli można sobie pozwolić na przestoje w pracy spowodowane
    koniecznością wdrożeń, migracji, szkoleń
    * jeżeli się ma załogę w miarę elastyczną, która lubi się bawić w
    migracje, zamiast chcieć wykonywać swoje zdania i już

    no to może i faktycznie problemów nie ma. Wszystko kwestia potrzeb i
    zastosowań.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek