  • 1. Data: 2008-10-22 10:03:15
    Temat: Naprawa szkody - na kogo wystawić fakturę
    Od: jQ <j...@g...com>

    Jakoś tak w połowie lipca wprowadziłem się do mieszkania, które
    kupiłem od developera. Po ok. miesiącu czasu zgłosił się do mnie
    konserwator z informacją, że robi się zaciek w garażu pod moim
    mieszkaniem (mieszkam na parterze), i zapewne coś musiało zostać
    uszkodzone przy robieniu łazienki i mam to naprawić, bo zalewam garaż.
    Rozkułem obudowę natrysku, ale żadnego uszkodzenia nie znalazłem.
    Zrobiłem natomiast kilka testów, które pokazały, że uszkodzenie musi
    być gdzieś przy pionie, czyli w części, którą robił developer.
    Przekazałem to konserwatorowi, ten wezwał głównego hydraulika.
    Powtórzyłem przy nim testy i on potwierdził moje przypuszczenia.
    Konserwator przysłał dwóch majstrów, ci rozkuli podłogę w łazience, i
    znaleźli uszkodzoną rurę. Przyznali, że musiało to nastąpić na etapie
    budowy, czyli przed odbiorem mieszkania. Rurę wymienili, ale z
    naprawieniem posadzki się nie kwapią.
    Chcę, korzystając z art 363 KC (poszkodowany decyduje, czy sprawca
    szkody ma ją naprawić, czy zapłacić za naprawę), zlecić naprawienie
    posadzki firmie, która wykańczała u mnie łazienkę - również ze względu
    na to, iż jest tam sporo trudnych do wykonania prac. Na kogo powinna
    ta firma wystawić fakturę: na mnie, a ja ją przekazuję developerowi,
    czy też na developera? I czy muszę powiadomić developera o tym, że
    zamierzam go obciążyć kosztami tej naprawy, czy zgodnie z prawem mogę
    postawić go przed faktem dokonanym, tzn. wręczyć fakturę z żądaniem
    zapłaty?

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 2. Data: 2008-10-22 17:27:22
    Temat: Re: Naprawa szkody - na kogo wystawić fakturę
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jQ wrote:
> [...]
    > zamierzam go obciążyć kosztami tej naprawy, czy zgodnie z prawem mogę
    > postawić go przed faktem dokonanym, tzn. wręczyć fakturę z żądaniem

    Developer:
    Panie Jakubie (może nawet Szanowny),
    uprzejmie informujemy, że nic nam niewiadomo na temat
    prac wykonywanych w Pańskim lokalu. Nikt nam nic nie zgłaszał
    i nikomu nie zlecaliśmy żadnych prac. Jeśli we własnym zakresie
    zlecił Pan wymiane części instalacji... itd w tym tonie.
    Może nawet jakaś kara za samowolne przeróbki.
    Masz jakiś protokół z oględzin, zgodę developera/zarządcy/właściciela
    nieruchomości na te prace?

  • 3. Data: 2008-10-22 21:29:27
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Developer:
    > Panie Jakubie (może nawet Szanowny),
    > uprzejmie informujemy, że nic nam niewiadomo na temat
    > prac wykonywanych w Pańskim lokalu.
    Znaczy co, konserwator przysyła hydraulika, ten dwóch majstrów, robią naprawę
    usterki, a tak naprawdę robione jest to na boku, bez powiadomienia developera?

    > Nikt nam nic nie zgłaszał
    > i nikomu nie zlecaliśmy żadnych prac.
    Więc co, konserwator samowolnie podjął decyzję o naprawie?

> [...]
    > Może nawet jakaś kara za samowolne przeróbki.
    > Masz jakiś protokół z oględzin, zgodę developera/zarządcy/właściciela
    Znaczy co w tej chwili sugerujesz robić? Niestety, nie mam na piśmie, że tak ato
    a taka usterka została wykryta i naprawiana przez ekipę przysłaną przez
    konserwatora...

  • 4. Data: 2008-10-23 00:30:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-22 19:27 cef napisał/a:

> [...]
    > Może nawet jakaś kara za samowolne przeróbki.
    > Masz jakiś protokół z oględzin, zgodę developera/zarządcy/właściciela

    No właśnie, powinien poprosić szanowną komisje z administracji czy tego
    developera, żeby spisał protokół i zajął się sprawą naprawy.

    --
    animka

  • 5. Data: 2008-10-23 05:22:32
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2008-10-22 19:27 cef napisał/a:

    > No właśnie, powinien poprosić szanowną komisje z administracji czy tego
    > developera, żeby spisał protokół i zajął się sprawą naprawy.
    No ale art 363 KC stwierdza, że to do poszkodowanego należy wybór sposobu
    naprawienia szkody, czyż nie?
    --
    animka

  • 6. Data: 2008-10-23 06:04:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jaQbek wrote:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No ale art 363 KC stwierdza, że to do poszkodowanego należy wybór
    > sposobu naprawienia szkody, czyż nie?

    Developer:
    Ale o jakiej szkodzie Pan mówi?
    Nie podpisywaliśmy żadnej zgody na prace w Pana lokalu.
    Nikt nic nie zgłaszał.

  • 7. Data: 2008-10-23 06:10:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jaQbek wrote:

    > Znaczy co w tej chwili sugerujesz robić?

    Porozmawiać (pisemnie) z developerem i uzgodnić (pisemnie)- co kto zlecał i
    kto za co ma zapłacić i ile,
    jak firma przyzwoita, to podejdą ze zrozumieniem i więcej uzyskasz niż
    rzucając
    Pańskim gestem fakturę na stół.

    PS
    Gdyby były problemy, a lokal był ubezpieczony, to może prościej
    przez ubezpieczyciela - pieniądze szybciej dla Ciebie,
    a prawnicy ubezpieczyciela łatwiej sobie poradzą z developerem niz Ty,
    jeśli już chcesz szukać rozwiązań siłowych

  • 8. Data: 2008-10-23 11:25:41
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 23 Paź, 08:10, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > a prawnicy ubezpieczyciela łatwiej sobie poradzą z developerem niz Ty,
    > jeśli już chcesz szukać rozwiązań siłowych
    Niestety, jestem jeszcze przed podpisaniem aktu notarialnego, więc
    mieszkanie moją własnością nie jest. A ubezpieczać będę, jak będzie
    moje

  • 9. Data: 2008-10-23 19:19:58
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Nie podpisywaliśmy żadnej zgody na prace w Pana lokalu.
    > Nikt nic nie zgłaszał.
    Czyli co, samowolka?

  • 10. Data: 2008-10-23 20:09:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jaQbek wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli co, samowolka?

    Nawet gorzej. Przecież to nie Twoje mieszkanie -
    nie podpisałeś jeszcze aktu notarialnego.
    Trochę to dziwne dlamnie - jakim cudem tam mieszkasz?
    Wpuścili Cię żebyś wykończył lokal dla właściwego klienta? :-)