  • 11. Data: 2008-10-24 04:52:27
    Temat: Re: Naprawa szkody - na kogo wystawić fakturę
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    news:gdqm4e$sph$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > jaQbek wrote:
    > Nawet gorzej. Przecież to nie Twoje mieszkanie -
    > nie podpisałeś jeszcze aktu notarialnego.
    > Trochę to dziwne dlamnie - jakim cudem tam mieszkasz?
    > Wpuścili Cię żebyś wykończył lokal dla właściwego klienta? :-)
    Widzę, że chyba nigdy w życiu ani ty, ani nikt z twoich znajomych nie kupował
    mieszkania od developera. Pozwolenie na eksploatację ma, wystarczy. Ale wiem,
    wiem, ty byś czekał rok od odebrania mieszkania do rozpoczęcia prac
    wykończeniowych, aż yzyskał byś przeniesienie własności aktem notarialnym.

  • 12. Data: 2008-10-24 07:58:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jaQbek wrote:

> [...]
    > wystarczy. Ale wiem, wiem, ty byś czekał rok od odebrania mieszkania
    > do rozpoczęcia prac wykończeniowych, aż yzyskał byś przeniesienie

    Tak, to prawda. Ja nigdy tak nie kupowałem.
    Rodzina kupowała, ale miała akt od razu.
    Nie wiem faktycznie jakie są zwyczaje, ale jak bym nie mógł
    podpisać notarialnie umowy przed podjęciem jakichkolwiek prac,
    to miałbym sporo wątpliwości czy aby developer się nie rozmyśli.
    Pewnie bym tak nie kupił, albo kupiłbym gotowe.
    Tyle się tu na grupie pisze o sposobach zabezpieczenia się przy nabyciu
    nieruchomości (deponowanie aktu u notariusza, otwieranie rachunku w banku
    nabywcy, przelew na rachunek pośredni itd), więc wydawało mi się, że u
    developera jest
    podobnie. Po to w końcu ludzie zabiegają o umowę przedwstępną przed
    notariuszem,
    pomijam tu już zupełnie kwestie możliwego zupełnego upadku finansowego
    developera.