    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Napad - zgłaszać, czy nie?
    Date: Wed, 7 Nov 2007 15:36:50 +0100

    Użytkownik "PaRaGaS" <l...@m...sig> napisał

    > Przyznam, że trochę się boję. Wygląda na to, że pod samym nosem mam
    > bandę bandziorów, którzy w dodatku pewnie zapamiętali jak to nie udało
    > im się mnie skroić. Gdybym zgłosił to na Policję, to prawdopodobnie
    > konsekwencje poniósłby tylko ten jeden, który mnie zaatakował. I raczej
    > dostałby jakieś zawiasy.

    Rozbój to dość poważna sprawa (zagrożenie karą do 12 lat).

    > Zostają jego kumple, którzy przecież przy
    > odrobinie wysiłku mogą łatwo wyśledzić, gdzie mieszkam.

    Ja bym zgłosił. I bez tego, jak słusznie zauważyłeś, mogą ustalić
    twój adres, więc pod tym względem wszczęcie procedur policyjnych
    niczego nie zmienia. Skoro napadli raz, mogą to zrobić ponownie,
    nieważne czy jako odwet za "donos" czy ponownie dla rabunku.
    Jednak jeśli policja wokół nich pochodzi to jest szansa, że
    zapamiętaja sobie ciebie jako tego który donosi i lepiej takiego
    nie ruszać. Poza tym zostaną zidentyfikowani i w razie ponownego
    zajścia droga do nich będzie krótka. Myślę, że w efekcie nie będą
    cię lubić ale będą omijać.