eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNamierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne. › Re: Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
    Date: Tue, 11 Jan 2011 17:25:02 +0100

    Użytkownik "scream" napisał w wiadomości

    > Powtarzam - kontratyp. Jeśli nie rozróżniasz omawianej sytuacji od jazdy
    > na
    > jakąś interwencję to już nie moja wina.

    Slowo kontratyp przypomina mi tu koscielne slowo "dogmat".
    dogmat - okreslenie czegos, czego nikt nie widzial, nikt nie rozumie, nikt
    nie potrafi wytlumaczyc, a jak ci sie cos nie podoba to sie zamknij.
    (formulka nie pochodzi z zadnej encyklopedii - jest moja :)
    Spytasz ksiedza o cos, czego nie potrafi wytlumaczyc, to na 100% uslyszysz,
    ze to dogmat :)
    Podobnie tutaj - kontratyp.
    Z Wikipedii:

    "Kontratyp - okoliczność wyłączająca karną bezprawność czynu. "

    Czyli wprost opisane wykroczenie, za ktore POWINNA byc kara, ale w danych
    okolicznosciach jej nie bedzie. Zwykly obywatel na kontratyp nie moze
    liczyc. Jest ZAWSZE karany, bo nie jest "swoj". Bez wzgledu na okolicznosci,
    te okolicznosci po prostu WISZĄ policji,sadowi, czy prokuraturze. Policjanci
    i inni prawnicy wlasciwie zyją kontratypem. Czyli moga robic co chca, a
    zawsze znajdzie sie okolicznosc, zeby ich nie karac.