    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Date: Tue, 04 Oct 2005 23:28:13 +0200

    www.ms.gov.pl

> [...]
    > Powód powołuje się w tej kwestii na art. 34 k.p.c w związku z art. 454
    > k.c., które mi niewiele mówią, pomimo, że pogoglałem trochę w necie.
    > Konto na które miały nast. spłaty też było w gorzowskim banku. Biorąc
    > pod uwagę, że nie bardzo widzi mi się jeździć do Wrocławia, chciałbym
    > aby sprawa została przeniesiona do Gorzowa. W jaki sposób poprosić sąd o
    > taką czynność i na jaki paragraf się powołać? Chcę powołać się na zapis
    > w umowie, ale z treści pozwu wynika, że sprawa powinna być rozpatrywana
    > w miejscu zameldowania pozwanego. Jaki art. o tym mówi?

    napisz że sąd jest niewłaściwy ze względu na treść umowy, wystarczy
    ale na pewno siedziba banku (nie oddziału) jest w Gorzowie?

    > 3) Czy wierzyciel sprzedając wierzytelność ma obowiązek o tym fakcie
    > powiadomić dłużnika?

    powinien... ale niekoniecznie

    > A jeśli tak, to jakie konsekwencje wynikają z
    > faktu, że tego nie zrobił?

    jeśli spłaciłeś do rąk pierwotnego wierzyciela, to zrobiłeś to
    skutecznie (art.512 kc)
    brak zawiadomienia nie wpływa jednak na skuteczność przelewu

    > 4) Ponieważ data spłaty ostatniej raty kredytu przypadała wg pkt. 5 na
    > dzień 7.06.2002, a pozew wpłynał w dniu 28.07.2005, chcę na podst. art.
    > 118 KC, wnioskować o oddalenie pozwu w całości. Mam więc pytanie, czy w
    > tego typu sprawie na pewno właściwy jest ten art. i jak to ująć, żeby
    > ładnie brzmiało.

    "Przede wszystkim podnoszę zarzut przedawnienia roszczenia. Termin
    wymagalności ostatniej raty to dzień........ Zgodnie z art.118
    roszczenie przedawniło się po upływie 3 lat............., a więc przed
    wniesieniem pozwu"

    > Czy muszę oddzielnie wnosić o uchylenie opłat za zast. procesowe i kosztów
    sądowych?

    nie, po wniesieniu sprzeciwu i zaskarżeniu nakazu w całości i tak straci
    on moc

    > 5) Czy warto wnikać w szczegóły, że pierwszy raz o tej firmie i rzekomym
    > długu usłyszałem w lipcu tego roku i że do dnia dzisiejszego nie
    > otrzymałem żadnego wyliczenia rzekomej należności.

    to możesz - że wysokość żądania nie jest w żaden sposób udowodniona

    > Czy warto pisać o
    > tym, że pismo o cesji zobaczyłem pierwszy raz dzisiaj, jako załącznik do
    > wyroku.

    tak, ale nie więcej niż jedno krótkie zdanie - nie byłeś powiadomiony o
    przelewie

    > Że przez ten długi czas pomiędzy terminem spłaty ostatniej raty,
    > a lipcem 2005 nikt się ze mną nie kontaktował w sprawie jakiejkolwiek
    > zaległości z tytułu tej umowy?

    bez znaczenia

    > Słyszałem, że sędziowie nie lubią czytać elaboratów.....

    a dziwisz się? ;)

    napisz, poza zarzutem przedawnienia, to co na początku - o spłacie całości
    ewentualnie możesz napisać, że powód nie udowodnił, że nabył
    wierzytelność (jest jakiś dowód poza zawiadomieniem?)

    Jeśli jesteś konsumentem (kredyt nie ma związku z działalnością
    gospodarczą), to może miejski rzecznik konsumentów pomoże?

    KG