  • 1. Data: 2004-06-17 07:52:20
    Temat: Najnizsze a minimalne wynagrodzenie ???
    Od: "Lukasz" <L...@p...fm>

    Moglby mi ktos wytlumaczyc ta roznice. Wiem tylko ,ze najnizsze jest
    mniejsze od minimalnego

    pozdr
    Łukasz

  • 2. Data: 2004-06-17 11:42:56
    Temat: Re: Najnizsze a minimalne wynagrodzenie ???
    Od: w...@p...onet.pl

    > Moglby mi ktos wytlumaczyc ta roznice. Wiem tylko ,ze najnizsze jest
    > mniejsze od minimalnego

    ustawa o minimalnym wynagrodzeniu:

    Art. 6. 1. Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym miesięcznym
    wymiarze czasu pracy nie może być niższa od wysokości minimalnego wynagrodzenia
    ustalonego w trybie art. 2 i 4, z zastrzeżeniem ust. 2.

    Rozp. RM w sprawie minimalnego wynagroedzenia za prace w roku 2004:

    par. 1. Od dnia 1 stycznia 2004 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę
    w wysokości 824 zł.

    Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu :

    Art. 25. Ilekroć w przepisach prawa jest mowa o "najniższym wynagrodzeniu za
    pracę pracowników" przez odwołanie się do odrębnych przepisów lub do Kodeksu
    pracy albo przez wskazanie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, Ministra Pracy
    i Polityki Społecznej lub ministra właściwego do spraw pracy jako zobowiązanego
    do ustalania takiego wynagrodzenia na podstawie odrębnych przepisów lub Kodeksu
    pracy, oznacza to kwotę 760 zł.

    Paweł