  • Data: 2019-09-13 16:23:49
    Temat: Re: Najmici Greenpeace zostali zatrzymani na 48h [sukces na miarę możliwości?]
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.09.2019 o 16:19, tracz pisze:
    > adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl
    >
    > "Znam ja ich wszystkich, same łajdaki. Całe miasto takie: łajdak na łajdaku
    > jedzie i łajdakiem pogania. Jeden tam tylko jest porządny człowiek:
    > prokurator, ale i ten - prawdę mówiąc - świnia"
    > Nikołaj Gogol

    ano, niespełniony fizyk neutrinowy tracz nie odróżnia kto jest kim, dla
    niego antypolski Chochoł to wyrocznia:)))))))

    btw teraz są prowadzone ciekawe badania nad neutrinami, w którym biorą
    udział polscy naukowcy, ale nie ma wśród nich tracza:)))))))))))

    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C78495%
    2Cfizycy-coraz-blizej-odkrycia-nowej-czastki-neutrin
    a-majorany.html

    [...]

    Gdyby udało się zaobserwować podwójny bezneutrinowy rozpad beta,
    byłoby to równoznaczne z odkryciem nowej cząstki elementarnej - cząstki
    typu Majorany. Ranga takiego ustalenia byłaby równie doniosła jak
    odkrycie bozonu Higgsa. Badacze są coraz bliżej takiego ustalenia, o
    czym informują w "Science".

    Neutrina (obok fotonów) są najbardziej rozpowszechnionymi cząstkami we
    Wszechświecie. Ciągle nie wiadomo o nich jednak zbyt wiele, ponieważ
    bardzo słabo oddziałują z materią. Na tyle słabo, że często określa się
    je mianem "cząstek-duchów". Żeby móc obserwować neutrina, naukowcy
    potrzebują naprawdę spokojnego miejsca.

    Bada je w podziemnym laboratorium w detektorze GERDA (GERmanium Detector
    Array) w Gran Sasso we Włoszech międzynarodowy zespół naukowców, w
    którego skład wchodzą fizycy z Instytutu Fizyki Uniwersytetu
    Jagiellońskiego: prof. Marcin Wójcik, dr Marcin Misiaszek, dr Krzysztof
    Pelczar oraz dr hab. Grzegorz Zuzel i dr Krzysztof Panas. Najnowsze
    ustalenia na temat neutrin opublikowali w czasopiśmie "Science".

    [...]

    --
    I love love