  • 1. Data: 2007-08-30 06:41:45
    Temat: Nagrywarka- pytanie teoretyczne
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Witam
    Sytuacja teoretyczna:
    Kupuję nagrywarkę do komputera, jak wiadmo nagrywarka ma możliwość kopiowania płyt CD
    i teraz
    okazuje się iż nie można na niej skopiować płyt zabezpieczonych (oryginalnych), czy
    można reklamować
    ją z tytułu niezgodnoci z umową? Załóżmy że specyfikacji nie pisało nic na temat
    niemożliwości
    kopiowania niektórych płyt. Nagrywarka miała kopiować płyty a nie kopiuje wszystkich,
    czy fakt że
    przedmiot nie umożliwa wykonywania czegoś co jest niezgdne z prawem ma jakieś
    znaczenie?

    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 2. Data: 2007-08-30 06:56:43
    Temat: Re: Nagrywarka- pytanie teoretyczne
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 30-08-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'Grzesiex' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
    wszystkich, czy fakt że
    > przedmiot nie umożliwa wykonywania czegoś co jest niezgdne z prawem ma jakieś

    Nagrywarka sama Ci te płyty ma kopiować bez udziału oprogramowania?
    Nagrywarka skopiuje Ci nawet zabezpieczoną płytę - pod warunkiem, że masz
    _odpowiednie_ oprogramowanie.

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 3. Data: 2007-08-30 07:34:42
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Nagrywarka sama Ci te płyty ma kopiować bez udziału oprogramowania?
    > Nagrywarka skopiuje Ci nawet zabezpieczoną płytę - pod warunkiem, że masz
    > _odpowiednie_ oprogramowanie.

    To jeszcze mało. Jeśli nagrywarka jest zgodna ze specyfikacją jakąs tam
    (pewnie jakieś RFC XXXX) to wszystko jest ok. Najczęs ciej jest problem z
    tym co czyta tą płytę. W szczególności może to byćta sama nagrywarka. Ale
    jeśli czyta tą płytę i tez jest zgodny ze specyfikacją (pewnie jakąś inna)
    to tez wszystyko jest OK.

    Możesz natomiast miec zastrzeżenia do płyty (niezgodność towaru z umową !?),
    jeśli jest oznaczona symbolem Compact Disk, a jest płyta niezgodna ze
    specyfikacją bo ma jakieś domorosłe zabezpieczenia. O ile pamietam
    specyfikacja dla płyt CD nie przewiduje zabazpieczeń.

    A.

  • 4. Data: 2007-08-30 09:28:00
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Nagrywarka sama Ci te płyty ma kopiować bez udziału oprogramowania?
    > Nagrywarka skopiuje Ci nawet zabezpieczoną płytę - pod warunkiem, że masz
    > _odpowiednie_ oprogramowanie.

    Zakładam że kupuję kompletny zestaw, nagrywarka + oprogramowanie w jednym pudełku i
    ten zestaw "nie
    działa"

  • 5. Data: 2007-08-30 09:45:45
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Zakładam że kupuję kompletny zestaw, nagrywarka + oprogramowanie w
    > jednym pudełku i ten zestaw "nie działa"

    Już Ci odpowiedziano. Ten zestaw ma kopiować płyty zgodne ze standardem.
    Trudno producentowi sprzętu czy oprogramowania do kopiowania odpowiadać za
    to, że coś nie działa w sytuacji gdy płyta jest niezgodna ze specyfikacją
    standardu.

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2007-08-30 10:18:45
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

> [...]
    > to, że coś nie działa w sytuacji gdy płyta jest niezgodna ze specyfikacją

    Czyli mogę reklamować zabezpieczoną płytę podnosząc zarzut że jest niezgodna ze
    specyfikacją bo
    specyfikacja nie przewiduje zabezpieczeń?

  • 7. Data: 2007-08-30 10:40:13
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Grzesiex pisze:

    > Czyli mogę reklamować zabezpieczoną płytę podnosząc zarzut że jest niezgodna ze
    specyfikacją bo
    > specyfikacja nie przewiduje zabezpieczeń?
    Pod warunkiem że na opakowaniu od płyty nie ma informacji o tym że jest
    zabezpieczona. Bo jeżeli jest to kupowałeś ze świadomością o
    niezgodności ze specyfikacją.

    p,M

  • 8. Data: 2007-08-30 10:45:41
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Grzesiex pisze:

    > Czyli mogę reklamować zabezpieczoną płytę podnosząc zarzut że jest niezgodna ze
    specyfikacją bo
    > specyfikacja nie przewiduje zabezpieczeń?
    Pod warunkiem że nie ma tej informacji na pudełku, jeżeli jest to
    kupując w domyśle miałeś świadomość o niezgodności. Tak samo jest z
    grami komputerowymi. Na opakowaniu są wymagania do uruchomienia i
    posiadanie niewłaściwego komputera nie może być powodem do reklamacji.

    A swoją droga chciałbym zobaczyć minę sprzedawcy np. w EMPIK'u po tekście
    - Dzien dobry. chciałbym zwrócić płytę wykonawcy X,Z ponieważ jest
    zabezpieczona przed kopiowaniem a to jest niezgodne ze specyfikacja XXXX

    facet by najpierw pewnie zrobił oczy jak 5 zł a potem tarzał by się ze
    śmiechu

    p,M

  • 9. Data: 2007-08-30 10:53:18
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

> [...]
    > a to jest niezgodne ze specyfikacja XXXX
    >
    > facet by najpierw pewnie zrobił oczy jak 5 zł a potem tarzał by się ze śmiechu

    :))) ale większy ubaw by miał ten co płytę reklamuje jak by udowodnił sprzedawcy ową
    niezgodność i
    sprzedawca musiał by reklamację przyjąć :)))

  • 10. Data: 2007-08-30 14:05:44
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 30 sierpnia 2007 12:45
    (autor Marcin Wójcik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fb674n$2ul$1@inews.gazeta.pl>):

    > A swoją droga chciałbym zobaczyć minę sprzedawcy  np. w EMPIK'u po tekście
    > - Dzien dobry. chciałbym zwrócić płytę wykonawcy X,Z ponieważ jest
    > zabezpieczona przed kopiowaniem a to jest niezgodne ze specyfikacja XXXX

    To nie są zabezpieczenie przed kopiowaniem! To są zabezpieczenia przed
    słuchaniem bez wcześniejszego skopiowania! Płytę należy najpierw skopiować,
    a potem można jej dopiero słuchać.

    Przynajmniej ja tak miałem kiedyś, jak kupiłem płytę Budki Suflera. Nie
    działała, był jakiś napis Copy Cośtam. Nie znam języka, ale pewnie chodzi o
    Skopiuj Przed Użyciem, bo skopiowałem i potem ładnie już ta kopia grała.

    Myślę, że tu chodzi o wymuszenie na użytkownikach kopii bezpieczeństwa.
    Płyta-matka leży sobie bezpiecznie, a ja słucham kopii. Jak się kopia
    zniszczy, to se zrobię kolejną...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl