    From: "Design" <t...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <cq1gdu$ej6$1@news.onet.pl>
    <1103383204.34552e0613c8f3bf61f46a5bbc8e4d20@teranews>
    <cq1j58$2k0u$1@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <1103385418.457c1c4c1d13a287ed03a3d7d347220e@teranews>
    <cq1mem$2kt7$1@sparrow.axelspringer.com.pl>
    Subject: Re: Nagrywanie urzednika...
    Date: Sat, 18 Dec 2004 18:06:54 +0100

    "rezist.com" <s...@p...com> wrote...

    > Rozumiem jednak ze Rywin powinien wysmiac Michnika i powiedziec
    > ze nie zgodzil sie na nagranie ich rozmowy, wiec dowod jest niewazny?
    > :)

    też mnie to interesuje :) ale jest chyba tak że w polskim prawie wszystko
    może służyć za dowód, w tym pozyskany niezgodnie z prawem. Było zdaje się w
    tej sprawie doniesienia na Michnika ale zostało umorzone, działał w celu
    udokumentowania przestępstwa. Ale nie wiem czy to z oskarżenie prywatnego
    jest ścigane - chyba nie, w takim razie słuszny cel uświęca środki:)

    Z bankami to jest jeszcze inna historia. prawo banowe daje im szczególne
    uprawnienia.
    Miejsca udostępniania skrytek są wyposażone w kamerki, przyjmowanie kasy w
    okienku też. Kamerki niekoniecznie są dobrze widoczne, można powiedzieć że
    bank rejestruje normalne kontakty z klientami i nie jest to żaden
    odsłuch - co by potwierdzało opinie że można wszystko rejestrować. Być może
    to jednak prawo bankowe daje takie uprawnienia jak i nakłada specjalne
    obowiązki, a rejestrowanie normalnych rozmów bez wiedzy rozmówców jest
    sankcjonowane.

    Tym bardziej informowanie o nagrywaniu rozmów przez banki by potwierdzało,
    że przynajmniej "normalne rozmowy" nie mogą być nagrywane bez wiedzy
    rozmówców. Ale jaki przepis daje bankom uprawnienia do monitorowania
    właśnie skrytek sejfowych (powiedzmy, że filmowanie sali operacyjnej to
    miejsce publiczne i mogą rejestrować, chociaż i tak kamerka skierowana
    bezpośrednio na kasę i jedną osobę to rejestrowanie konkretnej transakcji).
    Jeśli podgląd pomieszcenia z udostępnianiem skrytek sejfowych nie wynika z
    prawa bankowego to równie dobrze hotel może podglądać swoich klientów :)

    DS