eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNagrywanie urzednika... › Re: Nagrywanie urzednika...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!newspeer1.se.telia.net!
    se.telia.net!frankfurt2.telia.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2
    .nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!wns13feed!worldnet.att.net!199.218.7.1
    41!news.glorb.com!newsfeed-east.nntpserver.com!nntpserver.com!hydra.nntpserver.
    com.POSTED!teranews!not-for-mail
    From: "Design" <t...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <cq0ue1$bc$1@inews.gazeta.pl> <cq1499$7p0$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <1103370171.78dce1db6ee12b89890e2844c9005f59@teranews>
    <9fom6cwmwf8k.piq11h4mpd4x$.dlg@40tude.net>
    <1103373307.e8133911505c453e975c219b941c5db2@teranews>
    <41c42d33$1@news.home.net.pl>
    <1103377491.334fb7e52ab2f2676201ae70eda6b2a9@teranews>
    <c...@C...Gorzenski.private>
    Subject: Re: Nagrywanie urzednika...
    Lines: 49
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Dec 2004 09:25:25 EST
    Message-ID: <1103379925.8b6cb81ca4bff1c0b7bde051c172c7c0@teranews>
    X-Abuse-Report: http://www.usenetabuse.com
    X-Abuse-Notes: Abuse reports must be submited via the usenetabuse.com portal listed
    above.
    X-Abuse-Notes2: Reports sent via any other method will not be processed.
    X-Abuse-Notes3: Any other abuse reporting headers in this article are fraudulent.
    X-Orginal-Message-ID: <p5Xwd.19593$ct.19482@hydra.nntpserver.com>
    Date: Sat, 18 Dec 2004 15:24:16 +0100
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:264125
    [ ukryj nagłówki ]


    "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> wrote in message
    news:cq1g42.2oc.1@Cezary.Gorzenski.private...
    > Design napisał(a):
    > > Proponuję poszukać, a za podstawę do szukania przyjąć praktykę, np w
    bankach
    > > przyjmujących zlecenia, informacja o nagrywaniu - "jeśli się nie
    zgadzasz
    > > odłóż słuchawkę" Czy bank by tak czynił bez powodu? Zwłaszcza gdy jest
    to
    > > numer 0800 za który płaci.
    >
    > - Czy można w sklepie reklamować zakupiony towar po odejściu od kasy?
    > - Nie.
    > - A jaka jest podstawa prawna?
    > - Proponuję poszukać, a za podstawę do szukania przyjąć praktykę, np w
    > sklepach z odzieżą używaną, że kartka przy kasie informuje - "po
    > odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy". Czy sklep czyniłby tak bez
    > powodu? Tym bardziej że może to zniechęcić kupujących?
    >

    Jest w interesie sklepu, gdyż konsumenci mogą nie znać obowiązujących
    przepisów, zwłaszcza że prawa konumenckie bywają nowelizowane.
    Najzwyczajniej mają mniej sporów. Poza tym taka kartka ich nic nie kosztuje.
    Natomiast jeśli ogranicza ilość klientów, którzy uważaliby, że moga
    reklamować towar po odejściu od kasy to chyba dobrze dla nich i dla klienta,
    taki sens tej informacji.
    Natomiast jaki jest cel takiej informacji zawartej w automatycznych
    nagraniach banków? Zeby klient nie składał komicznych zleceń wiedąc że jest
    nagrywany (bo też może nie wiedzie - gdyby nie informacja). Istotna jest
    praktyka. Jeśli juz jest takie zdarzenie to poinformowanie wówczas wydaje
    się bardziej opłacalne :) (nie tylko ze względu na koszty informacji
    udzielanej wszystkim) Można by rozwijać kwestię, a pytanie się sprowadza do
    tego: po co bank udziela takiej informacji skoro nie ma takiego obowiązku.
    Powtórzę, warto poszukać dlaczego tak jest, jeśli to nie jest te przepis,
    który jest posądzany, że nie ma zastosowania, to może jest inny...:)

    DS











Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1