    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagła śmierć ojca rodziny ... co dalej?
    Date: Tue, 7 Aug 2007 10:26:15 +0200

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9987q$8qu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Rich" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    >
    > odpowiadam bezpośrednio na pytania:
    > 1) należy złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku w sądzie właściwym
    > ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania ojca; koszt sprawy - 50,00zł
    > opłaty sądowej;
    > 2) kwestia gospodarstwa rolnego - jeżeli ojciec był właścicielem tego
    > gospodarstwa, to następuje dziedziczenie tego gospodarstwa rolnego na
    > ściśle określonych zasadach; podaje się to w jednym wniosku o stwierdzenie
> [...]

    errata do odpowiedzi nr2

    umowa dzierzawy, tak jak umowa najmu (z wyjątkiem umowy najmu lokalu
    mieszkalnego) trwa nadal, niezaleznie czy umarł dzierżawca czy
    wydzierżawiający; zatem umowy tej nie trzeba odnawiac, chyba ze taka jest
    wola spadkobierców i drugiej strony stosunku; oczywiście w miejsce zmarłego
    wchodza jego spadkobiercy - oni zatem będą pełnić prawa i obowiązki
    dzierżawcy , wzglednie wydzierzawiającego
    przepraszam za wprowadzenie w błąd :)

    pzdr