    From: gaza <l...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Mon, 26 Sep 2005 14:14:24 GMT

    Przemek R... wrote:

    > za koszt wytworzenia tego programu spokojnie bys spory budynek wybudowal.
    > Wez pod uwage wiedze, narzedzia, pensje kilkuset czy kilku dziesieciu osob,,
    > itd itd.
    > Uwazasz ze koszt napisania windowsa to 450 zl ?

    Duzo mniej. Podaj ile komupterow na sweecie ma Windowsa? Teraz Gates
    bierze za upgrade, choc upgrade w wiekszosci bazuje na poprzednim
    wydaniu, za ktore rekomo Gates juz wzial pieniadze. Koszta przerobienia
    na jezyki bazujace na lacinie za zmikome.

    Teraz podaj ile w tej cenie jest oplat za lobbystow w Polsce. I za
    lapoweczki dla mediow za pisanie o nowym stroju Fundatorki, czy ciazy
    Britney Spears, zamiast o nich.

    > nie rozsmieszaj mnie.

    Jezeli Cie to smieszy, to oznacza to tylko ze nie masz zadnego pojecia o
    temacie. Taki Watts byl zagorzalym oredownikiem wolnej konkurencji do
    czasu kiedy zmonopolizowal rynek maszyna parowa. Wtedy zaczal forsowac
    patenty na absolutnie wszystko. To z kolei, prowadzilo do zastoju na
    polu wynalazkow. Kto na tym tracil?

    > Przed czym niby?

    Przed monopolizacja rynku, a tym samym sabotowaniu konkurencji, a tym
    samym stagnacja gospodarcza czy spoleczna. Zauwaz ze ochrona praw
    autorskich ma bardzo szeroka furtke fair use. Bez niej kazdy duren
    moglby sabotowac wolna wymiane mysli. Do nowelizacji polskiego prawa
    "autorskiego" kopiowanie podrecznikow w przedszkolach do celow
    dydaktycznych bylo de facto nielegalne. Wiec kto na tym korzystal?
    Spoleczenstwo? Autorzy, ktorych zmuszono do zrzeczenia sie praw na rzecz
    monopolistow? Czy monopolisci?