    From: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Sat, 24 Sep 2005 22:56:32 +0200

    Michał napisał(a):
    > Błędne porównanie, ponieważ w jednym przypadku okradziony traci
    > przedmiot (pieniądze, BMW), a w drugim nie (kopia programu wartego
    > rzekomo kilkanaście tysięcy).

    Kodeks karny zrównuje kradzież rzeczy i kradzież programu komputerowego,
    porównanie jest zatem prawidłowe. A wartośc nie jest rzekoma tylko
    prawdziwa. Jest to cena legalnego programu będąca w pewnymstopniu
    wypadkową koszt jego opracowna itp.

    > Ja bym się bronił niską szkodliwością
    > społeczną czynu,

    Kradzież programów wartości 50.000 zł to niska szkodliwość społeczna?

    > brakiem funduszy na zakup oryginału,

    Czyli jak nie mam funduszy na zakup BMW to moge je sobie ukraść?
    Albo inaczej, czy jeżeli nie mam możliwości zdobycia oryginalnych
    pieniędzy to mogę je sobie skserować?

    > powołałbym się na
    > dobro wyższe (chęć służenia swoją wiedzą innym po skończeniu studiów,
    > wiedzą której nie zdobędziesz bez tych programów) itp.

    Hehehehehehehe, dobre. Po takim tekście sędzia wykona manewr nurkowania
    w togę, bo otwarcie śmiać się za stołem nie wolno. Chociaż czasem trudno
    się powstrzymać. Czy jeżeli ukradnę kamerę wideo, bo chce sienauczyć
    wideofilmowania zeby służyć tą wiedza ludziom, to znaczy, że nie
    powinienem ponieść kary?

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine