  • Data: 2004-01-15 14:38:50
    Temat: Re: NOM - co moga zrobic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Jan 2004, Michał Wieczorek wrote:

    >+ Dostawca usług może TYLKO po naszym pisemnym upoważnieniu wystawiać faktury
    >+ bez podpisu.

    Poproszę podstawę prawną.
    Z tytułu "zainteresowania własnego" przeczytałem kilkakroć zarówno
    ustawę jak i rozporządzenia ds. faktur - ale rzeczywiście jest to
    jeden z trudniejszych aktów, może nadto coś przeoczyłem i w ogóle
    się nie znam: konkretnie, to jaki przepis wyłącza zwolnienie
    od obowiązku podpisywania f-ry - konkretnie to mam na myśli
    z rozp. ds. f-ry, 22 marca 2002r:
    ++++
    2. Faktury wystawiane:
    [...]
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz. 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy,

    - mogą nie zawierać danych określonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13
    [...sprawdź co to jest ów pkt 2 i 13 :>...]
    dotyczących nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może
    być zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa w pkt 3,
    danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby.
    ----

    ...no bo o to że pisałeś z całą pewnością:

    >+ Inna sytuacja wymaga złożenia doniesienia o złamaniu prawa.

    ...tylko na podstawie "słyszałem że wydaje mi się" nie śmiem cię
    podejrzewać.

    >+ Przykre (dla NOM) ale niestety takie prawo mamy i ktoś je stworzył.

    Które prawo, sprawdzimy kto się pod nim podpisał ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG - KPiR, VAT, ZUS, memoriał)