    From: PN <p...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIEDOSZLI APLIKANCI
    Date: Wed, 24 Mar 2004 16:05:18 +0000 (UTC)

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in news:c3rdrk$fta$1@inews.gazeta.pl:

    > Tak troch? na temat, ale nie do ko?ca.
    > Zapewne są tu przedstawiciele róznych profesji prawniczych, którzy
    > przedarli si? przez te ?elazne bramy.
    > Co myślicie o nowych pomys?ach dot. aplikacji?
    > Mnie najbardziej rozbawi? pomys? jak to aplikacja ma by? bezp?atna...
    > Szkolenie finansowa? mają okr?gowe izby/rady poszczególnych zawodów.
    > Fajne... bo z czego b?da finansowa?? Ano ze sk?adek aktualnie
    > praktykujacych poszczególne zawody. Czyli ludzie pracujący w danym
    > zawodzie, b?dą op?aca? nauk? swojej przysz?ej konkurencji... Sweet.
    > Wątpi? ?eby to przesz?o.
> [...]

    Mnie najbardziej rozbawia totalny fetysz jakiejkolwiek aplikacji wsrod absolwentow
    a zwlaszcza aplikacji radcowskiej czy adwokackiej.Zona mojego kuzyna skonczyla
    aplikacje radcowska i jest bezrobotna.Kogo obchodzi jej studia ukonczone z
    wyroznieniem,kogo obchodzi jej znakomicie zdana aplikacja.Ten fetysz jest tak
    zabawny ze nic tylko usiasc i sie rozplakac ze smiechu.Myslicie ze po aplikacji
    jako pan/pani adwokat/radca otworzycie kancelarie i klienci sie zleca?Hehehehe -
    tak to moge podsumowac to moje pytanie.Doswiadczenie,renoma nazwiska,hmmm ze nie
    powiem o zlapaniu pracy w jakiejs kancelarii,wtedy juz inna rozmowa.A kto bedzie
    chcial radce/adwokata bez doswiadczenia w kancelarii i nie majacego lekkiej
    protekcji od kogos znajomego?NIKT.
    Tak jest w Polsce i tak bedzie dopoki ktos cos nie zrobi z magiczna liczba kilku
    tysiecy adwokatow na ten przyklad.W Polsce mamy chyba cos kolo 10 tysiecy
    adwokatow,we Frankfurcie nad Menem jest ich okolo 15 tysiecy,w Waszyngtonie
    adwokatow jest okolo 70 tysiecy.Bez komentarza.
    Na szczescie mozna sie realizowac w zawodzie bez tych aplikacji i pozbywajac sie
    tego fetyszu.Moj osobisty przyklad:daze do tego zeby byc doradca podatkowym,za 2
    lata podchodze do egzaminu w ministerstwie finansow,a na razie pracuje sobie w
    dziale prawnym pewnej niewielkiej firmy i jakos brak aplikacji mnie nie boli.O
    aplikacjach sadowych czy prokuratorskich sie nie wypowiadam,chwala ludziom ktorzy
    na nich sa i maja zamiar wypruwac sobie flaki za male pieniadze ale nie w tym
    rzecz,tych ludzi podziwiam za wiele innych rzeczy.Z reguly na takich aplikacjach
    laduja ludzie majacy jakies idee i chca cos wniesc do tych zgrzytajacych kol
    zebatych sprawiedliwosci w tym kraju.Bo zapasc sadownictwa to zapasc gospodarki i
    systemu spoleczno-politycznego smiem zauwazyc.
    Pzdr