    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIEDOSZLI APLIKANCI
    Date: Wed, 24 Mar 2004 13:55:38 +0000 (UTC)

    pas wrote:

    > moja zona tez jest prawnikiem, pod aplikacji sedziowskiej i
    > radcowskiej, i znam troche srodowisko. moje zdanie jest takie, ze
    > jezeli wiekszosc spoleczenstwa zyje skromnie to dlaczego akurat
    > prawnicy zyja znacznie lepiej niz reszta ? (prawnicy w mafii, bo ci
    > bez aplikacji pracuja w maku za 500 zl miesiecznie o ile pracuje)

    yyy. Trochę komunistyczne podejście. To że społeczeństwo żyje
    skromnie... nie oznacza, że trzeba ograniczać zarobki np. lepiej
    wyedukowanych.
    Jest dużo róznych zawodów, których przedstawicielom żyje się lepiej niż
    reszcie społeczeństwa. I co, im też ograniczyć zarobki?

    > wiesz ile bierze notariusz w stanach za poswiadcznie umowy ? 1 $. i
    > nie trzeba studiow prawniczych ani aplikacji aby system sie nie
    > zawalil. to falsyfikuje placz notariuszy jacy to oni nie sa cudowni i
    > jak gwarantuja sprawnosc obrotu gospodarczego.

    Ajaj. Jakiej umowy? wszystko zależy.
    W Niemczech też poswiadczenie podpisu, np. na upoważnieniu kosztuje 1-2
    euro.
    Jednak umowy to zupełnie inna sprawa.

    > polska to syfoza i bagno

    Czyżby? No to pytanie: ile kosztuje poświadczenie u notariusza (w
    Polsce, a jakże) upoważnienia, np. dla warsztatu do bezgotówkowego
    rozliczenia szkody wypadkowej?
    Piętnaście złotych. Czyli trzy euro.
    Nie przesadzajmy. Może nie wszystko działa pięknie, np. brak
    jakiejkolwiek odpowiedzialności notariusza... mozna pójść z fałszywymi
    dokumentami, spisać umowę sprzedazy mieszkania i cześć. Notariusz za to
    nie beknie. Te nieszczęsne wewnętrzne regulacje, nakazujące notariuszom
    wyceniania usług według maksymalnych dozwolonych prawem stawek...
    "syfoza i bagno" to jednak bardzo drastyczne okreslenia.

    > pozdrawiam
    >
    > P.

    Pozdro
    Massai