    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: N - telewizja DZIWNA UMOWA proszę o komentarze .
    Date: Fri, 13 Oct 2006 18:46:02 +0200

    Max wrote:

> [...]
    > umowę ,
    > to byłbym bardzo wdzięczny CAŁOŚĆ TUTAJ -
    > http://slimak.onet.pl/_m/specjalne/Regulamin.pdf
    >

    > Jest dosyć dziwna i są wobec niej pewne zastrzeżenia . Co Wy na to ?
    >
    > [b]Rozdział VII, pkt. 14[/b]
    > Nawet po zapłacie odszkodowania za 'zgubiony' tuner nie staje się on
    > własnością abonenta, czyli w sensie prawnym nadal jest własnością ITI
    > pomimo faktycznego zapłacenia za niego ceny. [i]W tym samym punkcie jest
    > też pozytyw, chociaż dośc mglisty. Możliwość zakupu tunera po 3 latach na
    > bliżej nieokreślonych, promocyjnych warunkach[/i].

    Nie w przypadku zapłacenia jego ceny, tylko odszkodowania za uszkodzenie
    zgodnie z cennikiem. BTW: ile ono wynosi?

    > [b]Rozdział VIII, pkt. 3[/b]
    > Z tego punktu wynika wprost, że każda usterka tunera, której nie było w
    > nim od początku wiąże się z koniecznością odpłatnej naprawy.

    Nie każda usterka której nie było wcześniej, tylko każda usterka która nie
    powstała w wyniku wady tunera.

    > Jak
    > udowodnić, że któraś z kości, tranzystor czy rezystor był uszkodzony od
    > początku skoro tuner przez jakiś czas działał. Tu nie ma co liczyć na
    > dobrą wolę ITI, jest zapis i koniec.

    Jeżeli ci się spali tranzystor, i nie ma śladów wskazujących że podłączałeś
    do 1000V, to chyba jest oczywiste że to jest wada tunera która była w
    chwili wydania.

    [...]
    > [b]Rozdział X, pkt. 5[/b]
    > W zasadzie ITI nie powinno na tym zależeć ale na podstawie tego punktu
    > może teoretycznie dojść do porozumienia z nadawcami, że przestają oni
    > męczyć się z nadawaniem kanałów w przyzwoitej jakości zmniejszając koszty
    > obsługi transponderów a kasa z abonamentu i tak musi wpływać na konto.

    To już teorie spiskowe.

    > [b]Rozdział XI, pkt. 3[/b] - prawdziwa perełka
    > 3 miesięczny okres wypowiedzenia z terminem od 1 dnia nowego miesiąca
    > czyli w skrajnym wypadku [b]4 miesiące[/b].

    Nie wiem co w tym takiego perełkowatego. Normalne kodeksowe liczenie
    3miesięcznego okresu wypowiedzenia.

    > Swoją drogą z zapisu wynika,
    > że tuner powinien być zwrócony niezwłocznie!!! Na szczęście znalazł się
    > zapis w nawiasie, że najpóźniej 14 dni od rozwiązania umowy, ale ten fakt
    > to też przegięcie. Wystarczyło zostawić to co jest w nawiasie i nie byłoby
    > do czego się przyczepić.

    Co w tym jest przegiętego?

    > [b]Rozdział XIII, pkt. 5[/b]
    > W przypadku zaległości mogą dane przekazywać komukolwiek, nie określili
    > firmy windykacyjnej więc można się spodziewać nawet karków z kastetami
    > zamiast pierścionków.

    mogą to zrobić i bez tego punktu - jego istnienie jest w zasadzie tylko
    informacyjne.

    > Poza tym z regulaminu wynika, że antena i konwertery również nie stanowią
    > własności abonenta i są zwrotne na koniec umowy oraz, że zaległości będą
    > zgłaszane do Biura Informacji Gospodarczej. Poza tym dwa dokumenty
    > tożsamości bez gwarancji, że nie będą udostępniane obcym podmiotom.
    > Ciekawe jest też, że jeżeli ktoś posiada kilka umów np. deweloper problem
    > z opłatą za jedeną umowę skutkują rozwiązaniem wszystkich umów, ciekawa
    > odpowiedzialność zbiorowa.

    Generalnie, robisz z igły widły.

    p. m.