  • Data: 2004-06-09 18:03:16
    Temat: Re: Muzyka - sklepy internetowe
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:
    > MZ istotą utworzenia kopii utworu jest fizyczny (trwały) zapis tego utworu
    > na dysku czy innym nośniku. Ten zapis dokonywany jest w Polsce, na jego
    > dysku. Tu jest tworzona kopia. Przecież teoretycznie może ściągnąć i bez
    > zapisywania ("w locie") odsłuchać. Wtedy nie ma praktycznie jak się do
    > niego przyczepić. To co robi strona rosyjska to publikowanie/
    > rozpowszechnianie.

    No dobrze, dobrze, ale czy jakiś przepis wg prawa polskiego broni mi
    wykonania kopii bezpieczeństwa, czy wogóle kopii legalnie zakupionego
    utworu na własny użytek? Jeszcze raz podkreślam - kopia jest tworzona
    już w Rosji, na Twoje konkretne zamówienie - konkretna kopia. W tym
    sklepie akurat jest to szczególnie wyraźnie zaznaczone. Tym bardziej, że
    wg regulaminu po zakupieniu utworów musisz _poczekać_ na stworzenie
    przez serwer fizycznej kopii utworu.

    Jest to sytuacja analogiczna do takiej: kupuję w Rosji wg rosyjskeigo
    prawa legalną płytę z muzyką. Tworzę jej kopię bezpieczeństwa, oryginał
    niszczę i stworzoną kopię przywożę do Polski. W którym momencie łamię
    Polskie prawo?

    Co do odsłuchania w locie - kopia jak najbardziej powstaje, a czasami
    nawet dwie, trzy, albo i więcej... chociażby w pamięci RAM, buforach
    dyskowych, pamięci cache różnych poziomów, itd. Tak więc pojawia się
    pytanie - która z nich może być nielegalna, a która jeszcze jest legalna
    i dlaczego.