  • 1. Data: 2003-01-19 21:32:51
    Temat: Musze płacić czy nie ?
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    Witam serdecznie i prosze o podpowiedź

    Dwa lata temu podpisałem umowe wstepna kupna mieszkania na mocy której to
    umowy płaca miesięcznie określoną kwotę. Umowa mówi że przeniesienia prawa
    własności nastapi po spłacie 70% wartości mieszkania. Póki co to nie
    nastąpiło. Rok temu znalazłem kartkę w drzwiach zatutułowaną Symulacja opłat
    zawierająca zestawienie jakie opłaty obowiązują w miejscowej wpólnocie
    mieszkaniowej. Nie było tam napisane że mam coś płacić w związku z czym
    potraktowałem tą kartkę czysto informacyjnie. Ostatnio dostałem ponaglenie
    do zapłaty i upomnienie że zalegam ładnych kilkaset złotych tytułem ww
    opłat. Czy muszę zapłacic.
    Po pierwsze nie jestem właścicielem lokalu, po drugie tam nie mieszkam
    (lokal stoi pusty, nie jestem zameldowany), wspólnota mieszakniowa nie
    informuje mnie o zebraniach uchwałach itp, nie otrzymałem formalnego pisma o
    płaceniu tylko świstek w drzwiach z tabelka ile za co. Co może mi zrobić
    zarządca wspólnoty jesli nie zapłace. Zarządcą wspólnoty jest jakaś firma.

    Maciek

  • 2. Data: 2003-01-19 22:37:11
    Temat: Re: Musze płacić czy nie ?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Macio" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    opłat
    > zawierająca zestawienie jakie opłaty obowiązują w miejscowej wpólnocie

    1. Czy sprzedawca przekazal Ci lokal do uzytkowania?
    2. Co na temat oplat eksploatacyjnych jest w umowie ze sprzedawca
    mieszkania?

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-19 23:21:43
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    > 1. Czy sprzedawca przekazal Ci lokal do uzytkowania?
    > 2. Co na temat oplat eksploatacyjnych jest w umowie

    Ad 1:
    Lokal został przekazany do użytkowania, choć uzytkowanie będzie mozliwe po
    bardzo konkretnym remoncie.

    Ad 2:
    Umowa mowi o ponoszeniu opłat z tytułu eksploatacji
    lokalu, ale czy chodzi tu o koszty typu zbita szyba pęknieta rura w lokalu
    czy ogólnie wszystkie to juz nie wiem.

    Z powyższych pytań wnioskuję z tego że muszę płacić.
    A jeśli muszę płacić to co z zaległymi opłatami biorąc pod uwagę brak
    formalnego sposobu powiadomnienia. Czy równiez muszę uregulować zaległości
    rok wstecz czy jedynie wnosić opłaty od "teraz".

    Dziekuję / Macio

  • 4. Data: 2003-01-20 22:01:34
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > formalnego sposobu powiadomnienia. Czy równiez muszę uregulować zaległości
    > rok wstecz czy jedynie wnosić opłaty od "teraz".

    W znanym mi przypadku wygladalo to tak, ze "deweloper" (jako formalny
    wlasciciel lokalu) placil bezposrednio wspolnocie.
    Natomiast uzytkujacy mieszkanie "wlasciciel" (nieformalny bo nie podpisal
    jeszcze aktu notarialnego) placil deweloperowi.
    Ma szczecie te same kwoty. Chociaz deweloper chcac przymusic ludzi do
    pospisywania aktow notarialnych odgrazal sie, ze bedzie bral wieksze oplaty.
    Musisz dokladnie przeanalizowac swoja umowe deweloperem. Prawdopodobnie
    zaplacisz. Ale jezeli jestes opomiarowany to spora czesc moze byc do zwrotu.

    Pozdrawiam,
    Karol