    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Date: Fri, 22 Sep 2006 23:59:26 +0200

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:45145913$1@news.home.net.pl...

    > Ale ja wlasnie o te kwestie prawne pytam. W koncu to grupa o prawie :)

    > Ja to doskonale wiem. Nie chodzi mi o to ze ktos stara sie nie pracowac.
    > Chodzi mi tylko i wylacznie o aspekt prawny calego monitoringu. O to czy
    > pracodawca moze o takim monitoringu nie informowac pracownikow.
    >
    > Pomijam kwestie juz kto jak pracuje bo to jakby nie ma zwiazku z tematem.
    > Mnie interesuje tylko i wylacznie aspekt prawny takiego a nie innego
    > zachowania pracodawcy.

    A tak wogóle to o co ty pytasz?
    Bo w pierwszym poście to jakby cię to nie interesowało:
    "Podejrzewam ze jest to legalne, ale jak ma sie do tego fakt ze
    pracownicy o tym w ogole nie wiedza - czyli wszysztko jest robione bez
    ich wiedzy/zgody.
    No i te nieszczesne screeny ktore daja mozliwosc pracodawcy widziec
    wszystko, lacznie z danymi poufnymi, danymi osobowymi itp itd.
    "
    A czego screny są nieszczęsne? Przecież gość po prostu patrzy co robią jego
    pracownicy z danymi dla niego nie poufnymi na jego komputerach w czasie za
    który im zapłacił.

    Wydaje_mi_się_że szef nie narusza żadnego prawa. Tym bardziej że nie
    monitoruje (przynajmniej tak rozumiem twoją wypowiedż) samych pracowników a
    jedynie to co robią na komputerach. Czy naprawdę wydaje ci się to
    nieetyczne? Czy miałbyś jakieś ale gdyby ten sam szef sprawdzał gdzie jeździ
    kierowca opłacany z jego pieniędzy jego samochedem na paliwie kupionym przez
    szefa?

    --
    PawełJ