  • Data: 2004-10-25 10:19:55
    Temat: Re: Mirrorowanie stron www a prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Oct 2004, Sarcophilus Satanicus wrote:
    [...]
    >+ > Zdaje się że jak na razie nie ma DOBREJ prawnej definicji
    >+ > "miejsca w internecie".
    >+
    >+ niemniej jednak do strony internetowej powinno stosowac sie prawo kraju w ktorym
    >+ znajduje sie serwer na ktorym owa strona sie znajduje. chyba ze jest inaczej.
    >+ ktos moze mnie oswiecic?

    Ja nie. Ale przeciwwskazaniem do tego co piszesz jest możliwość
    zdalnego zarządzania serwerem lub zasobami serwera. Taki stan
    wcale nie jest rzadki - w tej chwili kilka polskich firm prowadzi
    usługi "serwowania maili" mając od hAmerykańskiej firmy wykupione
    miejsce na serwerze... wcale nie mam pewności czy serwery są
    w hAmeryce :)

    >+ > Powiem tak: kancelaria Jachnicki swojego czasu (a numery wykręcali
    >+ > niezłe, do znalezienia w archiwum grupy na googlu) podawała
    >+ > adres (link) do "strony prowadzonej przez amerykańskich przyjaciół"...
    >+ > :>
    >+
    >+ troche duzo tego. moglbys jakos strescic?

    "na wszelki wypadek nawet nie sugerowali żeby było możliwe
    to oni lub ktoś z Polski umieścił tam kopię danych zakazanych
    przez polski sąd.
    A w szukaniu 'amerykańskich przyjaciół' oczywiście
    życzyli powodzenia wszystkim zainteresowanym" ;)
    Nie krócej, wiem. Ale mam nadzieję że dość jasno ? :)
    IMO było oczywiste że NIE są przekonani żeby "na amerykańskim
    serwerze" oznaczało "nie podlega pod polskie prawo".

    pozdrowienia, Gotfryd