  • 1. Data: 2007-10-23 12:39:44
    Temat: Mieszkanie własnościowe i dług w banku.
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Czy bank może odebrać komuś mieszkanie warte 260 tys, za dług ok 20
    tys?
    Czy polskie prawo na to pozwala?
    Mieszkanie nalezy do mojej matki, która nie ma żadnych dochodów - ja
    utrzymuję matkę i mieszkanie.
    Jest uczciwa, wpadła w długi przez naiwność, podżyrowała duży kredyt
    pseudo-przyjaciółce, która uciekła z pieniędzmi zagranicę. Kredyt
    podżyrowała w 2000 r, kiedy miała stałą pracę.
    Nie jestem w stanie spłacić jej długu, żyję od 1 do 1.

  • 2. Data: 2007-10-23 12:50:23
    Temat: Re: Mieszkanie własnościowe i dług w banku.
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Acha - zapomniałem dodać, że mieszkanie jest niedawno przekształcone
    ze spółdzielczego we własnościowe. Nie wiem czy komornik już to
    wywąchał bo nie wiem jak działają komornicy. Księga wieczysta jest
    czysta. Co się stanie jeśli komornik wybada, że mieszkanie zostało
    przekształcone na własnościowe? Na razie chyba jeszcze o tym nie
    wie...

  • 3. Data: 2007-10-23 12:50:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy bank może odebrać komuś mieszkanie warte 260 tys, za dług ok 20
    tys?

    a co stoi na przeszkodzie wziecia kredytu na splate tegoz, lub ewentualnei
    dogadanie sie z bankiem na rozlozenie dlugu na raty?

    zawsze pozostaje sprzedaz mieszkania, kupno mniejszego i splata dlugu

  • 4. Data: 2007-10-23 13:42:58
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    On 23 Paź, 14:50, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > dogadanie sie z bankiem na rozlozenie dlugu na raty?
    >
    > zawsze pozostaje sprzedaz mieszkania, kupno mniejszego i splata dlugu

    Niestety w moich planach na przyszłość nie przewiduję zamieszkania z
    matką w 1 pokoju :( Zamiana nie wchodzi w rachubę, a 20-tu tys
    kredytu nie wezmę, musiałbym przestać jeść i zrezygnować z płacenia
    czynszu.

  • 5. Data: 2007-10-23 14:00:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Niestety w moich planach na przyszłość nie przewiduję zamieszkania z matką w 1
    > musiałbym przestać jeść i zrezygnować z płacenia czynszu.

    hmm, a przewidujesz w takim razie mieszkanie pod mostem?

    to taki czarny scenariusz, ale to jest na chwile obecna 20 tys, kwota stosukowo
    nie duza, ale ona bedzie rosla i to w tepie nie maly, koszty komornicze tez sa
    calkiem spore, nagle sie okaze ze po zlicytowaniu mieszkania nawet na kawalerke
    ci nie starczy, a wlasciciele mieszkania nie podlegaja ochrnie, jakiej podlegaja
    najemcy, jak trafisz na skr.. komornika, wyeskmituje was na bruk bo ma takie
    prawo

    skoro piszesz o komorniku, to znaczy ze sprawa jest juz zapewne w toku, to
    znaczy ze juz sie dlugiem zajmuje, mozna by sie zastanowic czy matka nie mogla
    by ci darowac tego mieszkania, ale nie wiem czy jaki jest okres karencji w
    przypadku dlugow i czy jak sie komornik dopatrzy tego mieszkania i jego
    darowizny to czy nei moze tego cofnac

    na poczatek napewno zrobi zastaw komorniczy w ksiedze wieczystej (tak to sie
    chyba nazywa) ale jesli szybko go nie splacisz, to w konsekwencji stracisz
    mieszkanie i nie bedziesz mial gdzi mieszkac, przemysl to poki czas

    co do kredytu, mozesz wziac kredyt hipoteczny, matka jako wlasciciel da
    mieszkanie jako zabezpieczenie, bedziez mial wtedy tani kredyt na dlugie lata,
    latwiej bedzie splacic, ale zrobic to musisz i im szybciej tym lepiej, bo jak
    moronik "nasra" wam w hipoteke, to juz kredytu zapewne tez nie wezmiesz bo bank
    na to nie pojdzie

  • 6. Data: 2007-10-23 14:11:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Myszkin wrote:

    > Czy bank może odebrać komuś mieszkanie warte 260 tys, za dług ok 20
    > tys?

    Nie tak.
    Bankowi będzie się należało 20 tysięcy.
    Plus zwrot kosztów (a prawnik kosztuje itp).
    No i w razie "sądowego" obrotu sprawy dojdzie:
    - wynagrodzenie komornika
    - niekoniecznie optymalna, czyli spokojna i rzetelna sprzedaż - jak
    komornik wystawi na licytację, to cena może niska być. Bo kto
    będzie chętny do kupienia mieszkania, które jeszcze nie jest
    zwolnione za przyzwoitą cenę?

    > Czy polskie prawo na to pozwala?

    Co rozumiesz przez "odebrać"?
    W przykładzie jak wyżej pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania
    (a przy licytacji zajętego mieszkania to NIEKONIECZNIE będzie odpowiadało
    podatkowemu znaczeniu "wartości rynkowej"...) pójdą na pokrycie
    ww. kosztów (ale ja nie jestem prawnikiem, mogłem coś jeszcze przeoczyć)
    i reszta dla dłużnika.
    IMVHO - jak grozi komornik, to lepiej zdecydowanie SAMEMU podjąć
    kroki zapobiegawcze.
    Czyli po kolei:
    - ugodę z bankiem, jak się nie da to
    - pożyczkę w innym banku, jak się nie da to
    - sprzedaż mieszkania i zapłacenie długu.

    Przy sprzedaży oczywiście są opłaty (notariusz) i podatki...

    > Jest uczciwa, wpadła w długi przez naiwność, podżyrowała duży kredyt
    > pseudo-przyjaciółce, która uciekła z pieniędzmi zagranicę.

    :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-23 14:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    A "odpuszcznie" tamtego mieszkania, ze stratą kilkudziesięciu tys. zł
    wchodzi???

    > hmm, a przewidujesz w takim razie mieszkanie pod mostem?

    ...otóż to.

    > skoro piszesz o komorniku, to znaczy ze sprawa jest juz zapewne w toku,

    ....czyli źle wygląda. I wychodzi że należało WCZEŚNIEJ reagować.

    > mogla by ci darowac tego mieszkania, ale nie wiem czy jaki jest okres
    > karencji w przypadku dlugow i czy jak sie komornik dopatrzy tego mieszkania
    > i jego darowizny to czy nei moze tego cofnac

    Za taki numer można iść posiedzieć bodaj na 3 lata.
    Nie sądzę żeby to była "metoda na mieszkanie" :)
    O, znalazłem, jeśli to już komornik na głowie to nawet 5 lat:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html

    Art. 300
    § 1. Kto, w razie grożšcej mu niewypłacalnoœci lub upadłoœci, udaremnia
    lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa,
    zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiœcie lub pozornie obcišża albo uszkadza
    składniki swojego majštku,
    podlega karze pozbawienia wolnoœci do lat 3.

    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sšdu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela
    przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiœcie lub
    pozornie obcišża albo uszkadza składniki swojego majštku zajęte lub
    zagrożone zajęciem,
    podlega karze pozbawienia wolnoœci od 3 miesięcy do lat 5.

    A reszta się zgadza...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-23 15:54:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ffkuqv$ojk$1@news2.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > hmm, a przewidujesz w takim razie mieszkanie pod mostem?
    > to taki czarny scenariusz,
    Być może nie jestem w temacie na bieżąco, piszę w pewnym pośpiechu i na
    gorąco.
    Ale może ten scenariusz mu nie grozi?
    Mieszkanie zostanie zlicytowane przez komornika, z uzyskanej ceny zostanie
    potrącony dług i wszelkie koszty, ale nowy właściciel na bruk ich chyba tak
    łatwo nie wywali.
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=23563
    http://prawoity.pl/wiadomosci/eksmisja-na-bruk-ogran
    iczenia
    http://www.grupy.egospodarka.pl/eksmisja-na-bruk,t,2
    84093,8.html

> [...]
    > nie podlegaja ochrnie, jakiej podlegaja najemcy, jak trafisz na skr..
    > komornika, wyeskmituje was na bruk bo ma takie prawo
    Ja bym wziął te 20 dychy kredytu spłacił dług czyniąc mieszkanie matki
    nieobciążonym (spokojny dach nad głową), a potem się martwił o spłatę. To
    bedzie miejsze zmartwienie niż jest teraz, no i daje trochę czasu na jakieś
    ruchy. Jemu nie za bardzo jest co zabrać jak ma tylko pensję.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-10-23 20:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Jotte wrote:

> [...]
    > potrącony dług i wszelkie koszty, ale nowy właściciel na bruk ich chyba tak

    Wszystkie przykłady które podajesz zawierają magiczne słowo: "lokator".
    A mowa o właścicielu.
    Pytanie: z przepisów wynika, że rzeczy nabyte od komornika są
    "nieobciążone". Czy z tego ma wynikać, że istnieje wyjątek dla
    mieszkania?

> [...]
    > bedzie miejsze zmartwienie niż jest teraz, no i daje trochę czasu na jakieś
    > ruchy. Jemu nie za bardzo jest co zabrać jak ma tylko pensję.

    Ale ten kto ma pożyczyć owe dwie dychy wyjdzie z tego samego punktu
    zaczepienia: "a co dasz na zabezpieczenie, bo nie ma ci czego zabrać
    jak przestaniesz płacić"?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-10-23 21:41:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710232234401.3708@athlon64 Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    cja&id=23563
    iczenia
    84093,8.html
    > Wszystkie przykłady które podajesz zawierają magiczne słowo: "lokator".
    > A mowa o właścicielu.
    Tak jest. Gdy mieszkanie zostanie sprzedane przez komornika właścicielem
    jego będzie nabywca. Dotychczasowy właściciel stanie się lokatorem (tak to
    widzę bez upierania się).

    > Pytanie: z przepisów wynika, że rzeczy nabyte od komornika są
    > "nieobciążone". Czy z tego ma wynikać, że istnieje wyjątek dla
    > mieszkania?
    Skonkretyzuj pytanie.

    > Ale ten kto ma pożyczyć owe dwie dychy wyjdzie z tego samego punktu
    > zaczepienia: "a co dasz na zabezpieczenie, bo nie ma ci czego zabrać
    > jak przestaniesz płacić"?
    To zupełnie inna sprawa. Jest to kwestia zdolności kredytowej tej osoby z
    punktu widzenia ewentualnego kredytodawcy.
    No i zauważ różnicę między kredytem a pożyczką.

    --
    Jotte