  • 11. Data: 2007-05-29 18:13:54
    Temat: Re: Mieszkanie studenckie - natychmiastowe wypowiedzenie?
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 29.05.2007 a...@o...pl <a...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > obowiazuje ich natychmiastowe wypowiedzenie. Tylko pytanie - czy
    > natychmiastowe wypowiedzenie wiaze sie z automatycznym wyrzuceniem na
    > bruk W SESJI nawet jesli maja one tymczasowe zameldowanie? Mnie, wiem
    > ze nie rusza, bo w mojej umowie tego paragrafu nie ma (umowa byla
    > spisywana wczesniej). Pomijam fakt straty ludzkich uczuc w tym
    > przypadku ale coz zrobic... Jak na razie to martwy punkt, szczegolnie
    > ze nie ma co liczyc na znalezienie lokalu zastepczego przez nas w
    > ciagu dwoch, trzech dni szczegolnie w czasie nadchodzacych egzaminow,
    > tylko po to by wynajac to na 2 tygodnie.

    No to bez problemu. Nawet jakby je wyrzucili (chociaz i tak mam
    watpliwosci) to Ciebie wyrzucic nie moga. A tak swoja droga wymienilbym
    ktorys zamek, zeby wlascicielom glupie pomysly nie przychodzily do glowy
    i nie probowali robic akcji z wchodzeniem pod wasza nieobecnosc, zmiana
    zamkow i wystawieniem rzeczy przed drzwi.

    --
    Tomasz Trystula

  • 12. Data: 2007-05-29 18:26:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 29 May 2007 09:58:41 -0700, agaabi napisał(a):

> [...]
    > na znalezienie lokalu zastepczego przez nas w ciagu dwoch, trzech dni
    > szczegolnie w czasie nadchodzacych egzaminow, tylko po to by wynajac to

    Jak dla mnie taki zapis jest nieważny. Myślę, że skoro im tak się śpieszy
    z opróżnieniem mieszkania, powinniście rozwiązać umowę za porozumieniem
    stron, oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem/odszkodowaniem dla was.

    p. m.

  • 13. Data: 2007-05-29 19:46:03
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Tomasz Trystula napisał(a):
> [...]
    > i nie probowali robic akcji z wchodzeniem pod wasza nieobecnosc, zmiana
    > zamkow i wystawieniem rzeczy przed drzwi.

    Tez sie zgadzam - IMHO w przypadku wspolokatorek moze byc problem, ale
    jesli w umowie zawartej na czas oznaczony nie ma zadnych dodatkowych
    postanowien odnosnie przypadkow wczesniejszego rozwiazania umowy to
    jednostronnie nie ma podstaw do wypowiedzenia takiej umowy.

    Ps.
    Art. 673 § 3 kc: Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach
    określonych w umowie.

    --
    pozdr
    luck

  • 14. Data: 2007-05-30 00:09:26
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Jak dla mnie taki zapis jest nieważny. Myślę, że skoro im tak się śpieszy
    > z opróżnieniem mieszkania, powinniście rozwiązać umowę za porozumieniem
    > stron, oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem/odszkodowaniem dla was.

    Pomysł mi się podoba - ponieważ zrywają umowę niech pokryją różnicę
    kosztów najmu czegoś innego (hotel? na dwa tygodnie?)

    MAc